Comentarii pe articolul Taxa de prima inmatriculare incalca normele europene


rable

Marian Pavel la 8 Aprilie 2011, ora 09:51
da, normal ca occidentalii vor sa scape de jafurile lor. sa nu mai suporte ei costuri de reciclare
Carlos la 8 Aprilie 2011, ora 17:05
de ce trebuie sa complicam noi lucrurile daca ele sunt simple?
Fiecare detinator de auto este obligat la 2 ani sa efectueze o inspectie ITP la o unitate autorizata de RAR, prilej cu care se stabileste nivelul de poluare specific fiecarui autovehicol in parte. N-ar fi mai simplu sa se instituie prin lege o taxa de poluare mai mare sau mai mica fata de o medie a nivelului de poluare pentru fiecare clasa in parte? Cei care detina masini care polueaza sub medie sa primeasca o reducere iar cei care polueaza de pana la 2 ori mai mult decat media sa plateasca dublu sau sa li se retraga dreptul de a mai circula. Daca taxa de poluare ar fi corelata cu programul rabla, atunci cei care-si cumpara masini cu nivel de poluare sub media clasei sa primeasca un stimulent iar ceilalti sa plateasca pentru prima inmatriculare proportional cu diferenta fata de medie.
simplu.
Tanabe la 9 Aprilie 2011, ora 00:12
Nu e chiar asa! de exemplu, daca ai o masina euro 5 poluezi mai mult intr-un an, daca mergi 10000 de km, decat unul care are un Trabant si merge doar 2000 de km pe an. Pana la urma, e cam greu de calculat cat poluezi si, oricum,aceasta taxa a fost pusa pt a proteja productia interna si importatorii, nu se perpelea nimeni prin somn, dintre politicieni, de cat polueaza o masina... E o lege protectionista, avand un ambalaj ecologic, ca sa zic asa. si inlocuirea unei "rable" cu o masina noua e foarte poluanta. Asta pentru ca , pentru a produce o masina noua, trebuie minereu de fier, acest minereu trebuie prelucrat pana se face tabla, trebuie extras cupru , apoi se fac cabluri etc etc, deci, mergand pe verticala, de la materia prima la produsul finit, se consuma multa energie si se polueaza mult pt a produce o masina noua(ca medie, de ex, se consuma in procesul de fabricatie echivalentul a 5-10000 de litri de apa). Si acuma partea proasta e ca noua masina va polua mai putin, dar diferenta de poluare dintre masina veche si cea noua e mult mai mica decat poluarea pt a produce una noua... Deci e o mae prostie, dar economistii-care sunt oameni fara cunostinte ecologice sau ecotehnice, in general, sustin asta!

  Inapoi la articolul Taxa de prima inmatriculare incalca normele europene

Setari Cookie-uri