Pana nu demult, companiile se concentrau pe a investi o buna parte din bugetul lor de traininguri in cursuri de dezvoltare profesionala. Obiectivul? Cresterea eficientei si eficacitatii angajatilor cu scopul de a mari productivitatea si performanta acestora. Insa, aceasta tactica nu functioneaza la fel de bine in prezent cum se intampla odata.

In momentul de fata, lipsa talentelor in piata este acuta si este estimata sa se accentueze si mai mult atat timp cat statisticile continua sa arate ca in fiecare zi circa 550 de romani decid zilnic sa plece definitiv din Romania.

De aceea, mai nou, angajatii apreciaza si devin mai loiali organizatiilor care se preocupa realmente de perfectionarea lor in directia abilitatilor la care ei sunt cei mai buni nativ, nu prin prizma responsabilitatilor pozitiilor pe care le ocupa la job. In 2018, angajatii adora angajatorii care investesc in traininguri de dezvoltare personala.

In lipsa unui sistem educational performant, angajatii romani competitivi, catalogati ca fiind best performeri in organizatiile lor, apreciaza trainingurile si absorb informatie noua de dragul cunoasterii.

Insa daca ii intrebi cine sunt, ce vor de la viata si daca sunt fericiti, se blocheaza si nu prea stiu ce sa raspunda. Pentru ca pe bancile scolilor romanesti nu invatam cum sa fim fericiti.

Astfel, observam ca acele organizatii care pun mult accent pe ceea ce insemna fericirea angajatilor devin din ce in ce mai interesate de instrumente de training care sa-i ajute pe oameni sa-si dea seama ce inseamna de fapt ”fericirea” in contextul intregii personalitati a unui om, nu doar la birou, in masina, acasa sau cand se afla in oras cu prietenii. Descoperim astfel ca fericirea tine de fapt de gradul de auto-cunoastere al fiecaruia. Cu cat stim mai bine cine suntem cu atat suntem mai fericiti. Cu cat intelegem ce ne motiveaza, ce putem obtine cu efort minim, cum reactionam in conditii de stres, cu atat suntem mai fericiti.

Pare simplu, insa tocmai lucrurile mult prea simple sunt de multe ori cel mai dificil de realizat si, totodata, considerate a fi geniale.

Concret, atunci cand realizam ca unii dintre noi preferam activitati care sa ne aduca pe noi insine in prim plan, realizam ca ne simtim motivati la job atunci cand sustinem prezentari in fata echipei sau a clientilor. Tot atunci obtinem performanta cea mai ridicata. Astfel, incepem sa cautam in mod constient oportunitati de business care ne pun in valoare abilitatea de a capta atentia unui public.

SAU daca ne aflam in situatia in care constatam ca ne plac detaliile si avem tendinta de a despica firul in 4, avem tendinta de a lua decizii dupa ce am obtinut un maxim de informatii disponibile. Dar asta inseamna si ca unele decizii vor fi luat cu intarziere, atragand dupa sine si consecinte mai putin fericite. Astfel, fiind constienti de aceasta realitate si de acest potential risc, putem cauta sa grabim luarea deciziilor reducand in mod constient nevoia de a acumula informatie pe subiectul respectiv.

Acestea sunt doar doua exemple care pot fi descoperite intr-un astfel de training.

Una dintre consecintele la nivel de organizatie a trainingurilor de tipul ‘cum sa fii fericit la job’ este ca unii angajati obtin o confirmare a faptului ca sunt omul potrivit la locul potrivit si se folosesc de informatiile obtinute pentru a-si creste performanta la job.

Alti angajati inteleg ca anumite activitati din tot ceea ce fac li se potrivesc manusa, ca acolo au nevoie sa depuna efort minim si ca pentru a obtine maxim de rezultate pe alte paliere unde trebuie sa iasa din zona lor de confort si sa depuna un efort suplimentar.

O alta categorie de angajati realizeaza ca nu vor fi niciodata impliniti in pozitiile respective si cu sprijinul managerului direct sau a colegilor din resurse umane reusesc sa acceada in joburi care sa li se potriveasca mai bine, in cadrul aceleiasi organizatii. Sau aleg sa paraseasca respectiva companie continuand procesul de cautare a fericirii la job.

Astfel de traininguri sunt excelente pentru a creste retentia angajatilor, pentru a apropia nevoile companiei cu nevoile echipei, pentru a suda membrii unei echipe.

In concluzie: cum sa fii fericit la job? Intelege cine esti, fii mandra sau mandru de asta, si construieste mai departe in directia pe care o doresti pentru ca in viata poti obtine tot ceea ce iti doresti, mai devreme sau mai tarziu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri