Q&A: De unde isi cumpara romanii materiale de constructii pe timp de criza


Expansiunea tot mai puternica pe care au cunoscut-o retelele de bricolaj in ultimii ani a imbogatit alternativele romanilor care au nevoie de materiale pentru constructii sau renovari.

6 Cat de mult apreciaza romanii promotiile in momentul in care achizitioneaza materiale de constructii? Merg mai degraba spre promotiile de tipul "3+1" sau pe aceeasi cantitate, dar cu un discount de 10, 20%?

Monica Hodor director general interimar, Praktiker Romania
Oamenii sunt atrasi de campaniile promotionale, dar decizia de cumparare depinde foarte mult de ceea ce ofera pana la urma aceste campanii. Ele au succes doar atunci cand reusesc sa raspunda unor asteptari reale ale oamenilor.

Campaniile pe care noi le-a derulat in parteneriat cu Petrom - OMV si cu Orange sunt un exemplu foarte potrivit de proiecte la care raspunsul clientilor a fost foarte bun. Au fost doua proiecte speciale adaptate pentru perioada in care s-au derulat. Aceste campanii si alte proiecte speciale lansate in 2009 au reusit sa ridice valoarea bonului de casa in medie cu 13 si 33%, iar numarul de clienti cu o medie intre 5 si 20%, tendinta de crestere fiind pastrata si dupa incheierea perioadelor in care s-au derulat.

In final, impactul pozitiv a insemnat mentinerea cifrei de afaceri a companiei din 2009 la un nivel similar cu cel atins in 2008.
Dragos Bonea presedinte, Delta Distribution
Pentru segmentul economic, promotiile “3+1” sunt preferate.

Pentru segmentul de lux se prefera discountul pentru a nu ingusta posibilitatile de selectie.
Sorin Cristea director de vanzari, Arcon
La noi promotiile sunt inca apreciate, dar tipul acesteia depinde de categoria de materiale. Pentru cele de volum si valoare mai mica merge si promotia de "3+1" , la materialele mai scumpe discounturile pot constitui un atuu si pot determina optiunea catre un anumit producator .
Andrei Spataru managing partner, IBC Focus
Romanii apreciaza foarte mult promotiile. Si asta o stiu si marii furnizori. Intotdeauna au cate o promotie, doar ii schimba ambalajul, motiv pentru exista si riscul ca ele sa nu mai functioneze ca in trecut. Dar cea mai buna dovada ca promotiile functioneaza a fost vizibila in momentul in care a avut loc majorarea de TVA.

Pentru a prinde un TVA de 19% cumparatorii s-au inghesuit in magazine pentru a cumpara din timp cele necesare. Avem un client care in ziua dinaintea cresterii TVA a vandut 60 de centrale termice, iar un client care vindea materiale de constructii a ramas cu depozitul gol in acele zile. Nu-i venea sa creada, de la tigle pana la plasa sudata, totul s-a vandut. Si asta pentru o reducere de doar cinci puncte procentuale.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri