Q&A: De unde isi cumpara romanii materiale de constructii pe timp de criza


Expansiunea tot mai puternica pe care au cunoscut-o retelele de bricolaj in ultimii ani a imbogatit alternativele romanilor care au nevoie de materiale pentru constructii sau renovari.

5 Mai pot concura zonele clasice de comert in constructii, cum ar fi Valea Cascadelor (Bucuresti), cu celelalte tipuri de magazine/depozite?

Monica Hodor director general interimar, Praktiker Romania
Faptul ca formatele moderne de comert au castigat in ultimii ani o buna parte din cota de piata a celorlalte tipuri de comert este ilustrativ pentru directia in care se indreapta la ora actuala preferintele romanilor.
Dragos Bonea presedinte, Delta Distribution
Tendinta pietei este de a se concetra catre cele doua canale de distributie: magazinele de bricolaj pentru segmentul economic si magazinele specializate (show room, concept store etc.) pentru segmentul de lux.

Potentialul unei zone cum este Valea Cascadelor s-a diminuat in ultima perioada insa zona continua sa fie interesanta, o parte din comercianti mergand catre conceptul de magazin specializat, iar o alta parte mizand pe pret redus pentru amatorii de “chilipiruri”.
Sorin Cristea director de vanzari, Arcon
Zonele acestea "traditionale" vor avea intotdeauna clientela lor formata in ani si se adreseaza unui alt segment de cumpratori decat magazinele tip Do-It-Yourself.

Daca aceste ar disparea, practic s-ar creaun monopol al producatorilor care sunt listati in marile magazine si acest lucru nu ar fi in favoarea cumparatorilor.

Totusi, zonele acestea ar trebui sa fie mai atent verificate, in asa fel incat materialele comercializate sa fie conforme cu standardele in vigoare, fapt care nu se intampla intotdeauna.
Andrei Spataru managing partner, IBC Focus
Fiecare canal de vanzare si distributie are propria sansa.

Este natural si evident ca magazinele de bricolaj au succes si se extind. Unele retele au facut pasi agresivi chiar si in acesti ani de criza. Dedeman este cel mai graitor exemplu.

Magazinele proprii trebuie sa mai invete ca specializare si nisele sunt cheia succesului. Sunt o multime de materiale inovative care inca in Romania nu sunt prezente sau nu sunt cunoscute. Desigur asta inseamna investitii in cunostintele tehnice, in training pentru personal si promovare.

As spune ca cel mai mare minus al magazinelor proprii si chiar a depozitelor de materiale de constructie versus lanturile de bricolaj este lipsa de incredere.

Traim intr-o lume in care oamenii nu mai au incredere in institutiile statului, in biserica si nici macar in firmele private (in special cele de constructii). Singura solutie pentru a creste increderea este sa fi transparent. Dar firmele din segmentul constructiilor nu par sa fi inteles acest lucru.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri