Q&A: De unde isi cumpara romanii materiale de constructii pe timp de criza
Expansiunea tot mai puternica pe care au cunoscut-o retelele de bricolaj in ultimii ani a imbogatit alternativele romanilor care au nevoie de materiale pentru constructii sau renovari.
- Ce schimbari de comportament ati observat in randul romanilor care au cumparat materiale de constructii in primii doi ani de criza?
- Care sunt avantajele/dezavantajele pe care le ofera achizitionarea de materiale de constructii din magazin de bricolaj/depozit/magazin specializat?
- Are vreun impact in randul cumparatorilor de materiale de constructii felul in care arata locul de unde vor sa cumpere produse?
- La ce materiale de constructii nu au renuntat romanii in perioada de recesiune?
- Mai pot concura zonele clasice de comert in constructii, cum ar fi Valea Cascadelor (Bucuresti), cu celelalte tipuri de magazine/depozite?
- Cat de mult apreciaza romanii promotiile in momentul in care achizitioneaza materiale de constructii? Merg mai degraba spre promotiile de tipul "3+1" sau pe aceeasi cantitate, dar cu un discount de 10, 20%?
3 Are vreun impact in randul cumparatorilor de materiale de constructii felul in care arata locul de unde vor sa cumpere produse?
Monica Hodor
director general interimar, Praktiker Romania
Da, foarte mult. Romanii au devenit din ce in ce mai exigenti in alegerea spatiului de unde isi fac cumparaturile.
Este o concluzie confirmata de multe studii de piata recente. Pentru oamenii care cauta produse pentru amenajarea locuintei conteaza foarte mult un spatiu bine organizat si structurat, cu o ambianta placuta, unde au la dispozitie o oferta generoasa de produse din care le pot alege pe cele mai potrivite pentru proiectele lor.
Oamenii apreciaza mai mult un magazin atunci cand in el pot gasi produsele mai usor. Pentru clientii nostri, de exemplu, sunt foarte importante sugestiile pe care le primesc pentru amenajarea si combinarea diverselor tipuri de produse.
Este o concluzie confirmata de multe studii de piata recente. Pentru oamenii care cauta produse pentru amenajarea locuintei conteaza foarte mult un spatiu bine organizat si structurat, cu o ambianta placuta, unde au la dispozitie o oferta generoasa de produse din care le pot alege pe cele mai potrivite pentru proiectele lor.
Oamenii apreciaza mai mult un magazin atunci cand in el pot gasi produsele mai usor. Pentru clientii nostri, de exemplu, sunt foarte importante sugestiile pe care le primesc pentru amenajarea si combinarea diverselor tipuri de produse.
Dragos Bonea
presedinte, Delta Distribution
Da, raportat la segmentul vizat. Clientii de lux vor cumpara dintr-un loc care le induce o imagine corespunzatoare (standarde inalte, calitate, confort , design deosebit, atentie sporita din partea personalului).
Clientii din zona economica vor evita un loc cu nivel inalt de amenajare considerand ca acesta implica automat si un pret ridicat pentru produsele oferite pe care nu si-l pot permite, asa ca ei prefera sistemul magazinelor de bricolaj (produsul la raft) sau depozitele de materiale de constructii.
Clientii din zona economica vor evita un loc cu nivel inalt de amenajare considerand ca acesta implica automat si un pret ridicat pentru produsele oferite pe care nu si-l pot permite, asa ca ei prefera sistemul magazinelor de bricolaj (produsul la raft) sau depozitele de materiale de constructii.
Sorin Cristea
director de vanzari, Arcon
Daca ne referim la clientul final care cumpara cateva materiale pentru reparatii, da. Cred ca pentru un constrctor conteaza mai putin aspectul locului de aprovizionare, comparativ cu serviciile oferite si preturile materialelor.
Andrei Spataru
managing partner, IBC Focus
In ceea ce priveste aranjarea la POS ( Points of Sale ) a produselor destinate constructiilor, acestea se impart in doua mari categorii: materiale de constructii pana la stadiul de constructie ( la rosu), si produse destinate etapei de finisare si amenajare.
Daca la primele conteaza pentru cumparator stocul ( la vedere), termenul de plata cat si facilitatile de transport, la cele din urma conteaza diversitatea, serviciile conexe (consultanta tehnica, design de interior etc. ) cat si ambianta oferita.
Daca pana inaintea crizei, retaileriii de materiale de constructii inclusiv marile depozite investeau in diversitatea beneficiilor auxiliare vanzarii, in ultimii doi ani acestea au fost primele reorganizate.
Daca la primele conteaza pentru cumparator stocul ( la vedere), termenul de plata cat si facilitatile de transport, la cele din urma conteaza diversitatea, serviciile conexe (consultanta tehnica, design de interior etc. ) cat si ambianta oferita.
Daca pana inaintea crizei, retaileriii de materiale de constructii inclusiv marile depozite investeau in diversitatea beneficiilor auxiliare vanzarii, in ultimii doi ani acestea au fost primele reorganizate.