Murfatlar vinde 2 milioane de litri de vin in aprilie

Murfatlar vinde 2 milioane de litri de vin in aprilieCel mai mare producator local de vinuri, Murfatlar, prognozeaza, pentru Pastele de anul acesta, o crestere a vanzarilor de peste 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care toate categoriile de produse inregistreaza o majorare a cererilor.

“In luna aprilie Murfatlar va vinde aproximativ 2 milioane de litri de vin, ceea ce inseamna o crestere de circa peste 35% fata de Pastele din 2007. Pastele reprezinta un varf de consum care vinde cu circa 20-25% mai mult decat o luna normala. Cele mai importante cresteri de vanzari le inregistreaza vinurile Trei Hectare, Zestrea Pinot Noir innobilat cu Merlot, Zestrea Muscat Ottonel si Lacrima lui Ovidiu”, a declarat, pentru Wall-Street, Daniel Negrescu (foto), brand manager in cadrul Murfatlar.

Cu o cifra de afaceri bugetata pentru 2008 la 50 de milioane de euro, producatorul de vin se va concentra, in continuare, pe doua directii principale in cresterea business-ului: sporirea consumului si intrarea pe noi segmente de piata, in conditiile in care consumul de vin per capita este inca scazut, iar vinul rosu castiga tot mai mult teren in preferintele romanilor.

Tendinta europeana este de crestere a consumului de vin rosu si sec, ceea ce ne determina sa estimam o crestere si pe piata interna a acestuia. In acest moment, consumul anual de vin per cap de locuitor se ridica la 26,6 de litri, incluzand aici si autoconsumul sau vinul produs in gospodaria proprie. Din pacate, consumul de vin imbuteliat nu se ridica decat la 3-4 l/cap de locuitor, cu mult mai redus comparativ cu Franta – 59 de litri pe cap de consumator sau Spania - 47 de litri pe cap de consumator. Romania se situeaza undeva la mijloc in topul consumatorilor de vin din Europa”, a explicat reprezentantul Murfatlar.

Pentru 2008, compania estimeaza o crestere de 10-15% a pietei de vin, vinurile de import detinand o cota de piata de circa 2-3%. “Din pacate multe dintre ele nu se ridica la un standard de calitate care sa aduca valoare pentru consumator. Educarea gusturilor in ceea ce priveste piata de profil, investitiile in tehnologie si plantatii sunt principalii factori care consideram in ceea ce ne priveste ca vor conduce la dezvoltarea pietei vinului din Romania in acest an”, a mai precizat brand managerul Murfatlar.

In vinoteca Murfaltlar se afla aproximativ 500.00 de sticle de vin, cel mai vechi fiind din 1958, iar cel mai bun an, de referinta este considerat anul 1986. La Murfatlar, care dispune de 3.000 de hectare de vita de vie, lucreaza aproximativ o mie de persoane, la care se adauga alti 300 de sezonieri.

Cotnari se asteapta la cresterea cu 80% a vanzarilor de Paste

Cotnari se asteapta la cresterea cu 80% a vanzarilor de PasteProducatorul iesean de vinuri Cotnari estimeaza ca anul acesta Sarbatorile Pascale ii vor salta vanzarile cu circa 80%, ca urmare a cresterii cererii pentru cele mai vandute produse ale sale, Grasa de Cotnari, Tamaioasa, Francusa si Feteasca Alba.

“Vinurile rosii sunt in crestere, insa intr-un procent mic, astfel incat balanta vinuri albe-vinuri rosii va inclina, anul acesta, catre cele albe”, a declarat, pentru Wall-Street, Catalin Grecu, directorul de marketing al Cotnari.

Pentru anul acesta, reprezentantul companiei apreciaza ca principalele motoare de crestere vor fi soiurile tipic romanesti si diversificarea gamelor, in conditiile in care “consumul creste pentru ca mai este pana cand piata va fi acoperita cum trebuie”.

De curand, conducerea companiei a anuntat investitii de peste 10 milioane de euro in infiintarea de noi plantatii viticole si modernizarea combinatului de vinificatie.

Planul de investitii pe anul 2008 a producatorului de vin mai cuprinde inlocuirea cisternelor din beton cu cisterne din inox alimentar, pentru o capacitate de 11 milioane litri, si cresterea capacitatii de decantare a mustului cu aproximativ 500.000 litri, prin achizitionarea de cisterne inox alimentar si instalatii de fermentare la temperatura controlata a mustului.

Valoarea investitiei, atat pentru modernizarea capacitatii de depozitare, cat si pentru cresterea capacitatii de decantare, se cifreaza la 5,1 miloane de euro, potrivit informatiilor furnizate de producatorul de vin.


Carl Reh Winery, cresteri de minim 50% ale vanzarilor de Paste

Carl Reh Winery, cresteri de minim 50% ale vanzarilor de PasteProducatorul de vinuri Carl Reh Winery, subsidiara exportatorului german Reh Kendermann si unul dintre liderii pietei de profil, preconizeaza, pentru luna aprilie, vanzari cu cel putin 50% mai mari fata de o perioada obisnuita a anului, cel mai bine vandute produse fiind cele pozitionate pe segmentul premium (La Cetate, Cupola Sanctis si vinurile din gamele Penfolds si Lindemans).

Pentru anul acesta, compania estimeaza o cifra de afaceri in crestere, in volum, de 20% si in valoare de 25% comparativ cu anul trecut, cele mai multe vanzari – circa 60% - fiind realizate prin comertul traditional.

“Cu siguranta va creste consumul de vin imbuteliat fata de consumul de vin vrac pentru ca micii producatori care faceau vin in gospodaria proprie continua sa migreze la oras sau pleaca in strainatete la munca, deci cantitatea de vin produsa <<acasa>> scade. Rudele si prietenii micilor producatori care-si cumparau vinul de la tara se vor indrepta catre achizitia de la raft”, a declarat, pentru Wall-Street, Rodica Capatina (foto), directorul general al companiei.

De asemenea, Capatina mai crede ca principala grija a producatorilor autohtoni ar trebui sa fie aceea de a accentua, in sensul imbunatatirii, raportul pret-calitate, in conditiile in care exista pe piata vinuri romanesti mai slabe calitativ decat cele straine la un pret similar.

Volumul vinului strain vandut in Romania va creste cu siguranta pentru ca odata cu disparitia taxelor de import, incepand cu 2007, multi comercianti s-au orientat catre achizitia de vin din Europa si importul din afara Europei. Este firesc ca intr-o tara europeana sa existe sortimentatie, sa existe oferta complexa”, a adaugat directorul general al companiei.