Amazon

Amazon

Pentru ca si-a lasat competitorii cu mult in urma. Serviciul de livrare la domiciliu pentru cumparaturile de fructe si legume – AmazonFresh – aduce comanda acasa in aceeasi zi in cazul consumatorilor americani. Mai mult serviciul este disponbil si in zilele de duminica. Un profit substantial se intrevede pentru Amazon in cazul lansarii serviciului de livrare a produselor in 30 de minute prin intermediul unor drone.

Sursa foto: Amazon, Shutterstock.com

Legaspi

Legaspi

Pentru reinventarea mall-urilor pentru a satisface nevoile culturale ale clientilor. Intelegand comportamentul latinilor, Legaspi a inceput sa revitalizeze un segment “in suferinta” al comertului american: centrele comerciale. Astfel, dezvoltatorul a transformat zece mall-uri in centre culturale pentru cetatenii hispanici, incluzand in oferta magazinelor obiecte cu caracter religios si organizand spatii pentru reuniunile religioase. Aceasta metoda a dus la o crestere a traficului cu 30% in peste 70 de locatii remodelate de Legaspi.

Sursa foto: Thelegaspi.com

Walmart

Walmart

Pentru aplicatiile mobile dezvoltate pentru a atrage tot mai multi consumatori. Potrivit oficialilor Walmart, utilizatorii aplicatiilor mobile realizeaza de doua ori mai multe vizite pentru cumparaturi in magazinul online pe luna si cheltuie cu 40% mai multi bani decat clientii care opteaza pentru magazinele traditionale. Cateva dintre inovatiile “laboratoarelor Walmart”: o aplicatie care ii ghideaza pe consumatori (prin GPS) direct catre produsele care ii intereseaza in magazin sau posibilitatea de a evita coada de la casa prin scanarea obiectelor si plata prin intermediul smartphone-urilor.

Sursa foto: Walmart, Shutterstock.com

eBay

eBay

Pentru ca si-a dezvoltat modelul de business astfel incat a devenit cel mai bun prieten al retailerilor. Tinand pasul cu dezvoltarea rapida a comertului online, eBay a ramas o optiune de cumparaturi plauzibila in fata consumatorilor obisnuiti cu comfortul magazinelor de proximitate. Astfel, compania a dezvoltat un program de livrare imediata – eBay Now – prin care cumparaturile ajung in maxim o ora la locuitorii din marile orase, iar prin parteneriatul incheiat cu procesatorul de plati PayPal intentioneaza sa permita clientilor sa achizitioneze lucruri din spatiu (PayPal Galactic).

Sursa foto: eBay, Shutterstock.com

Burberry

Burberry

Pentru mentinerea reputatiei de design impecabil al articolelor de imbracaminte in timp ce facea pasi spre comertul online. In timp ce stilul clasicului trenci Burberry nu s-a schimbat cei care il poarta au facut-o, iar compania britanica s-a dedicat acestei transformari. In momentul in care Burberry a dorit sa filmeze o prezentare de moda cu cateva telefoane iPhone 5S – fara ca acestea sa fi fost lansate inca in piata, Apple a fost imediat de acord. De asemenea, clientii Burberry pot interactiona cu produsele din vitrinele magazinelor prin intermediul cititoarelor RFID (o metoda de identificare automata care se bazeaza pe stocarea si regasirea datelor fara atingere, la distanta, prin unde radio, folosind dispozitive numite etichete RFID). Tehnologia necesita o cooperare a unui aparat cititor de RFID cu eticheta RFID.

Sursa foto: Burberry, Shutterstock.com

Zady

Zady

Pentru ca vand transparenta. Zady ii informeaza pe cumparatori in ce tari sunt fabricate hainele pe care le achizitioneaza, impreuna cu informatii despre istoricul companiei care creeaza respectivele articole de imbracaminte. Compania, lansata in aprilie 2013, comercializeaza haine realizate atat de firme mici, cat si de jucatori mai mari, insa toate articolele sunt fabricate respectand etica.

Macys

Pentru promovarea in masa a conceptului de “retail de oriunde”. Compania a alocat toate resursele pentru acest proiect in 2013, transformand in totalitate intreaga retea de magazine. Astfel clientii celor 500 de magazine isi pot comanda si primi produsele in oricare dintre locatii, in orice varietate si pe cat posibil in aceeasi zi.

Sursa foto: Macy's, Shutterstock.com