Lucreaza doar la comanda

Lucreaza doar la comandaDoru Danciu, unul dintre partenerii Transilvania Artefact, spune ca ideea de baza a pornit in anul 1979, cand a descoperit mitul lui Dracula, prin intermediul unor turisti englezi. Ideea a fost pusa insa in practica abia la primul Congres International Dracula, organizat de Ministerul Turismului si Ministerul de Externe in Bucuresti, Brasov, Sighisoara si Bistrita, in 1995, unde si-au prezentat pentru prima data intregul concept.

Evenimentul in sine a fost unul de proportii, la care au luat parte specialisti de la Hollywood, istorici, televiziuni din tari precum Statele Unite (CNN), Japonia sau Ungaria, iar, astfel, Doru Danciu si Gabi Cocis au inceput sa fie solicitati pentru serviciul pe care il presteaza.

„Noi vindem un intreg concept organic, o adevarata ceremonie de degustare a palincii traditionale transilvanene, tipic medievala (secolele XV - XVI), la care se adauga bucatele traditionale si obiceiuri specifice, intr-o forma unica de prezentare”, declara Doru Danciu.

Astfel, tuica, palinca si horinca sunt gustate de participantii la eveniment direct din ardei capia, dar nu lipsesc nici vinurile vechi, de colectie, toate avand pe fundal muzica medievala. De asemenea, toate licorile fac parte din colectii de bauturi rare, unele de peste 50 de ani, apartinand colectionarilor cunoscatori din zona Transilvaniei.

Cei doi bistriteni lucreaza doar la comanda. Primesc comenzi pentru a se prezenta cu acest concept de degustare in cadrul unui eveniment, alcatuiesc un meniu de gustari traditonale si o colectie de 14-15 sticle de licori rare, pe care fie le iau din colectia personala, fie le cumpara de la colectionari, si prezinta un show unic, de 3 pana la 5 ore. Tot acest ceremonial al degustarii ajunge la pretul de 40.000 de euro.

“Lucram in mare parte pentru hoteluri de cinci stele din strainatate, boutique hoteluri si vase de croaziera, unde suntem chemati pentru a anima un moment festiv. Sticlele le lucrez manual si pot fi impodobite cu foita de aur sau de argint, piele de sarpe sau cristale, in functie de cererea organizatorului”, declara Danciu.



Sticle personalizate pentru Casa Alba

Sticle personalizate pentru Casa AlbaIn plus, bistriteanul afirma ca nu vinde niciodata sticlele de palinca separat, ci ofera intregul serviciu de degustare. El dezminte astfel articolele din presa, conform carora anumite personalitati au cumparat doar o sticla de palinca pentru pretul de 40.000 de euro.

“Intr-adevar, aceste sticle au ajuns la Casa Alba, la formatia U2 sau la Arnold Schwarzenegger, insa nu le-au cumparat ei. A fost doar un cadou din partea noastra, sticle personalizate, gravate si licori rare, traditionale romanesti”, marturiseste Danciu.

El spune ca astfel de sticle au ajuns si la primari celebri, diplomati, sau ambasadori, insa prefera sa nu dezvaluie numele lor. De asemenea, pe langa cadouri, unele sticle au fost donate pentru licitatii desfasurate cu scopul de strangere de fonduri pentru anumite categorii de oameni defavorizati.

Cu toate acestea, cea mai valoroasa colectie personala este “Apusul Epocii de Aur”, compusa din 15 sticle rare – din anii `48, `49, `50, `70 - si evaluata de catre experti de la Londra la pretul de 200.000 de euro.

Colectiile pe care le prezinta sunt exclusiviste, atat in ceea ce priveste continutul, cat si aspectul sticlei lucrata manual, astfel ca Doru Danciu se simte precum un bijutier care lucreaza produse unicate si respinge productia de serie.

Nicio cerere din Romania

Nicio cerere din RomaniaCele mai multe cereri pentru degustari le-au avut in orase precum Londra, Viena, Budapesta, Varsovia, Amsterdam sau Kiev, dar si in Statele Unite, in Hotelul Borgata, recunoscut pentru degustarile fastuoase si preturile exorbitante ale produselor prezentate.

“Sunt cunoscatori si specialisti care care calatoresc mii de kilometri si aloca sume imense pentru a degusta raritati, cu ocazia unui eveniment”, subliniaza Danciu.

In acelasi timp, el isi exprima dezamagirea pentru faptul ca acest tip de serviciu nu este apreciat si in Romania, unde foarte putini sunt cei care cunosc acest domeniu. Astfel, dupa cercetari de ani de zile, au ajuns la concluzia ca in tara nu se pot adresa unui segment de piata. Explicatia? Doru Danciu considera ca o cauza ar fi chiar lipsa unor servicii reale de cinci stele.

"Noi cautam cunoscatorii in intreaga lume pentru ca arta consta in a-i contacta pe cunoscatori. Din Romania nu am avut insa nicio cerere pana acum”.

Chiar daca este colectionar pasionat si ia contact cu mari colectionari de bauturi rare, Doru Danciu marturiseste ca nu intotdeauna poate onora o comanda. De exemplu, isi aminteste de o cerere din Elvetia, unde organizatorii au vrut whiskey scotian din anul 1932, dar nu a gasit si a pierdut astfel contractul.

Se mai intampla sa nu putem onora intotdeauna cererile, pentru ca lucram cu produse rare, insa, in general, promovam bauturile traditionale romanesti”.