Cumparaturile in orasele europene, un obicei pentru turistii romani

Cumparaturile in orasele europene, un obicei pentru turistii romaniIntrarea Romaniei in Uniunea Europeana a adus cu sine o scadere a tarifelor pentru calatoriile cu avionul in cazul unor destinatii precum Budapesta, Viena, Roma si Barcelona. Mai mult decat atat, Lucian Boronea (foto), director general la Accent Travel & Events spune ca Viena si Budapesta au devenit in ultimii ani ce era Istanbulul la inceputul anilor '90: locul unde se gasesc multe produse ieftine.

“Romanii au fost foarte receptivi la oferte, iar de la an la an numarul celor care au inceput sa practice calatoriile pentru cumparaturi a crescut”, completeaza Boronea.

De aceeasi parere este si Sorin Vaduvoiu (foto jos), director executiv Perfect Tour, care declara ca shopping-ul in orasele europene a devenit un obicei pentru turistii romani, cu o crestere evidenta in ultimii ani.

Pana nu demult, la shopping mergeau romanii cu venituri peste medie. Ei vroiau sa cumpere “de afara” haine de marca pentru a-si forma o imagine sau pentru a evita falsurile care abundau piata autohtona, iari Cristi Francu, CEO Klever Travel spune ca, in ultimii ani, romanii au prins gustul shoppingului ca si motiv principal al calatoriei.

Atat clientii cat si prestatorii de servicii au descoperit calendarul si mecanismul reducerilor in marile orase europene sau festivalurile precum cel din Dubai, iar posibilitatile de transport si tarifele acestora s-au inbunatatit odata cu intrarea pe piata a operatorilor low-cost. Mai mult, odata cu intrarea Romaniei in U.E. cetatenii romani pot circula liber, doar cu Cartea de Identitate. Astfel, s-a creat o adevarata nisa a turismului de shopping propriu zis”, adauga Francu.

De asemenea, el adauga ca, dupa ce nebunia sarbatorilor de iarna si a Revelionului trecea, luna ianuarie era una aproape moarta pentru agentiile de turism deoarece, pe langa impatimitii sporturilor de iarna, si in afara turistilor de business, putini romani mai plecau in vacante sau mini vacante in ianuarie si februarie.

In ultima vreme insa, pe fondul crizei, se observa o reducere a cererii pentru excursii de shopping in destinatii scumpe, cum ar fi Dubai, Hong Kong sau Thailanda, declara Simona Veteleanu, director general Travel Biz. Mai cautate sunt destinatiile ieftine sau unde
opereaza curse low-cost, printre care se numara Viena, Barcelona sau Istanbul.

Aceeasi tendinta este observata si de Sorin Vaduvoiu care constata ca, in ultima perioada, cresterea a fost mai temperata din cauza contextului economic. Totusi, oportunitatile aparute in anii de criza au facut pachetele de shopping/city break foarte atractive pentru clientii romani: “Aici ma refer in mod special la tarifele scazute ale pachetelor - cele mai mici tarife, istoric vorbind -, dar si la devalorizarea lirei sterline si a dolarului american care au adus un numar mare de clienti in Londra sau New York de exemplu”, completeaza directorul executiv Perfect Tour.

O temperare a trendului crescator a fost observata si de Lucian Boronea, astfel ca, daca in anii 2008 si 2009 s-au inregistrat cresteri semnificative fata de anii precedenti, perioada de criza nu a scazut apetitul romanilor pentru cumparaturi in strainatate, insa numarul celor care au achizitionat pachete "de cumparaturi" s-a situat la acelasi nivel de dinainte de criza.

Si tocmai pentru ca e criza si semnele revenirii pietei nu se vad inca, Cristian Francu crede ca romanii vor fi tot mai tentati sa cumpere din strainatate pentru ca nu merita si nu isi permit sa achizitioneze aceleasi produse, la preturi mai mari si calitate indoielnica, din tara.

“Turismul de shopping este nisa care poate sfida criza intrucat, in perioade de criza, scad si preturile, nu doar veniturile clientilor, iar daca tarifele nu scad indeajuns de mult la magazinul din colt, sigur vei gasi un colt de lume in care sa merite sa calatoresti chiar si numai pentru a face shopping”.

Citeste in slide-ul urmator despre principalele motive pentru care romanii aleg sa cumpere din strainatate.

Raport mai bun calitate-pret

Raport mai bun calitate-pretIn ceea ce priveste motivele pentru care romanii prefera sa mearga in alte orase pentru a-si face cumparaturile Lucian Boronea considera ca pretul este, cel mai probabil, factorul cheie pentru anumite tipuri de produse. Astfel, hainele si parfumurile sunt printre cele mai cumparate produse din strainatate, datorita preturilor mai mici decat pe piata locala.

“Clientul este de doua ori avantajat: viziteaza o mare metropola, dar face si cumparaturi la preturi mai bune decat acasa. Sunt branduri straine care la noi vin ca produse premium, in timp ce in afara ele sunt destinate cumparatorilor de rand”, adauga Boronea.

Raportul mai bun calitate-pret este adus in discutie si de Simona Veteleanu (foto), ca fiind un factor hotarator in decizia de a face cumparaturi in strainatate, la care Sorin Vaduvoiu adauga diversitatea produselor, perioadele de reduceri, modelul de "outlet" intalnit cu precadere in Europa si prezenta celor mai mari branduri.

Mai mult decat atat, Cristian Francu (foto jos) este de parere ca shopping-ul devine un stil de viata si un mod de a te relaxa si a-ti petrece timpul astfel ca motivul care te determina sa faci acest lucru in alta tara graviteaza in jurul celor mai importante caracteristici ale unui produs: unicitatea sa, calitatea sa si, nu in cele din urma, tariful sau.

“Chiar daca avem si noi tentative de outlet-uri, unele chiar asemanatoare celebrului Pandorf, diversitatea, calitatea si pretul produselor raman in favoarea concurentei austriece. Calatoriile de shopping sunt foarte cautate in perioada reducerilor, iari prin reduceri nu trebuie sa intelegem neaparat marfa foarte ieftina ci marfa, uneori chiar produse de lux, la tarife vizibil mai mici decat in alta perioada”, completeaza Francu.

Printre cele mai cautate destinatii de cumparaturi, intervievatii amintesc de Milano, Viena, Budapesta, Londra, Paris, Praga, Roma, Amsterdam, Barcelona, la care Simona Veteleanu adauga si destinatii mai putin obisnuite precum Dubai, Hong Kong sau Istanbul.

City break-urile sunt ideale pentru cei care-si doresc sa imbine un program de vizitare a obiectivelor turistice cu un program de cumparaturi, astfel ca agentiile recomanda pachete de cate patru zile, joi - duminica.

Aflati din slide-urile urmatoare care sunt cele mai cautate destinatii de shopping, dar si cateva pachete turistice in aceste orase.


Budapesta

BudapestaIn Budapesta oferta de shopping este foarte variata, aici aflandu-se unul dintre cele mai mari centre de cumparaturi din Europa Centrala si de Est, unde se poate gasi si o multitudine de magazine de suveniruri.

“Trebuie neaparat sa incluzi in traseu strada Vaci Utca si bulevardul Andrassy, unde magazine de lux, si nu numai, te asteapta cu oferte mai mult decat incitante: papusi imbracate in costume traditionale, portelanuri pictate manual din regiunile Herend si Zsolnay, sau produse traditionale ca salam picant, coniac de caise si vin Tokai”, spune Francu.

De asemenea, Cristian Francu recomanda, pe langa reprizelele de cumparaturi, vizitarea unor monumente de seama precum Podurile Medievale, Cetatea, Palatul Regal, Catedrala Regala de Incoronare (Matei Corvin), Parlamentul, Monumentul Libertatii, Insulele Margareta si Obuda si Palatele medievale care se gasesc pe ambele maluri ale Dunarii.

Pachete turistice Budapesta

- 180 euro de persoana, 3 nopti cazare la hotel de 3*, transport cu avionul inclus, calatoria trebuie efectuata pana pe 31 august - Accent Travel & Events;

- 243 euro de persoana, 3 nopti cazare la hotel de 4*, transport cu avionul inclus, calatoria trebuie efectuata pana pe 31 august - Accent Travel & EventsLa cerere putem face orice pachet, tailor-made, personalizat, conform

In plus, Cristian Francu spune ca, la Klever Travel se organizara pachete turistice pentru toate aceste destinatii, la cerere, personalizat, conform cerintelor fiecarui client.





Viena

VienaDaca Budapesta este cea mai apropiata destinatie importanta de shopping, Viena este practic cea mai importanta, mai ales in perioada de dupa sarbatorile de iarna, dar si in cea de inceput de toamna. Iar in Viena, dincolo de centrul turistic si de magazinele centrale, poate cea mai potrivita locatie de shopping in ianuarie si februarie este celebrul Wien Shopping City. Si, da, nu putem uita de celebrul Designer Outlet Pandorf.

Cristian Francu ne mai recomanda pentru cumparaturi strazile Kohlmarkt si Graben, precum si pe stradutele adiacente. Cartierul comercial din Karntnerstrasse este plin de magazine de lux si centre comerciale mari, in timp ce Mariahilferstrasse este o artera plina de magazine.

Pachete turistice Viena

De la 214 euro de persoana, 2 nopti cazare in hotel de 3*, transport cu avionul inclus – Travel Biz;
270 euro de persoana, 3 nopti in hotel de 4*, transport cu avionul inclus – Perfect Tour;

Milano

MilanoCentru financiar si capitala modei europene, Milano este una dintre cele mai cunoscute destinatii de cumparaturi. Cel mai impresionant fenomen care are loc la Milano este "shopping-ul". Golden Quad gazduieste multe buticuri exclusiviste, iar orasul este foarte celebru pentru studiourile de design, piesele de mobilier rare si automobilele sport si de lux.

Cristian Francu ne spune ca, in mare parte, marile magazine sunt deschise intreaga zi. Sambata, tendinta generala este de a inchide mai devreme, respectiv 17:30, iar duminica sunt putine magazinele deschise. De asemenea, cele mai multe magazine sunt inchise luni dimineata. Joi este ziua destinata cumparaturilor pana seara tarziu.

Pachete turistice Milano

- 280 euro de persoana, trei nopti cazare in hotel de 3*, transport cu avionul inclus – Perfect Tour;
- 200 – 250 euro de persoana, trei nopti cazare in hotel de 3*, transport cu avionul inclus – Accent Travel & Events;

Praga

PragaPraga era rar vizitata pana in 1989, insa acum este una dintre cele mai populare destinatii din Europa. Arhitectura fantastica a cladirilor, bisericile si magnificul Castel Praga (cel mai mare castel medieval), reprezentand stilurile baroc, rococo si Art Nouveau, pot fi admirate in plimbarile pe strazile pietruite din orasul vechi.

- 229 euro de persoana, 3 nopti in hotel de 3* transport cu avionul inclus – Perfect Tour;
- 199 euro de persoana, trei nopti cazare in hotel de 3*, transport cu avionul inclus – Travel Biz;
- 200 - 250 euro de persoana, trei nopti cazare in hotel de 3*, transport cu avionul inclus – Accent Travel & Events;

Istanbul

IstanbulO alta destinatie perfecta pentru Shopping, aproape in orice perioada a anului este Istanbul. Va puteti incepe periplul prin numeroasele magazine si bazare turcesti, cum ar fi Isstiklal Caddesi, o strada plina de cafenele, magazine de haine si multe librarii, magazinele de pe Tesvikiye Caddesi si de pe stradutele din jur incarcate cu produse de firma ca Mundo, Emporio Armani, Vakko si Beyman.

"Puteti face cumparaturi in Marele Bazar, cel mai pitoresc loc de shopping din Istanbul. Puteti cumpara covoare turcesti lucrate artizanal cu fir din aur si argint, dar si haine moderne la preturi foarte mici. Tot aici veti gasi si magazine de antichitati unde puteti cumpara suveniruri ce amintesc de marele Imperiu Otoman, ceramica turca deosebita, cele mai bune produse din piele”, recomanda Cristian Francu, CEO Klever Travel.

Pachete turistice Istanbul

- 150 de euro de persoana, 5 zile, cazare hotel 3*, transport cu autocarul – Klever Travel;
- 186 euro de persoana, cazare 2 nopti in hotel de 4*, transport cu avionul inclus – Travel Biz;

Dubai

DubaiO alta destinatie importanta pentru turismul de shopping este DubaiI. Dubaiul este vazut mai ales ca un paradis al hotelurilor de lux si al milionarilor si este perceput mai ales ca o destinatie exotica, de vara. Insa, in primele luni ale anului, aici are loc celebrul Dubai Shopping Festival.

"La editia inaugurala din 1996 au participat aproximativ 1,6 milioane de vizitatori care au cheltuit putin peste 2 miliarde de dolari. In utimii 2 ani numarul de vizitatori s-a dublat depasin 3 milioane, iar cheltuielile acestora au depasit suma de 10 miliarde de dolari", spune Cristian Francu.

Festivalul dureaza din 24 ianuarie pana in 24 februarie si combina oportunitatile excelente de shopping cu festivitati, activitati si programe artistice si culturale deosebite. Insa reducerile si ofertele promotionale continua adesea pana in martie.

Oferte turistice Dubai

- 340 euro, pachete de 5 zile pentru Dubai, Travel Biz;

Servicii incluse

- cazare 5 nopti cu mic dejun;
- transferuri aeroport-hotel-aeroport;
- tur de oras Dubai (jumatate de zi);
- croaziera pe Dhow (vas traditional) - cina inclusa;
- safari in desert - cina inclusa;
- viza;
- asigurare medicala.

Nu sunt incluse:
- bilet avion: de la 489 euro/ persoana (dus-intors) cu taxe de aeroport incluse: Bucuresti - Dubai - Bucuresti.