Pe durata pandemiei, PepsiCo a sprijinit industria HoReCa și rămâne în continuare un partener de încredere, oferind sprijin real în efortul de adaptare la noile restricții. Compania a organizat webinarii de management aplicat industriei ospitalității, în parteneriat cu o școală cunoscută în domeniu, pentru un segment important dintre parteneri, în vederea ajustării strategiei lor la noul context.

Totodată, PepsiCo a sprijinit industria HoReCa în implementarea alternativei de home delivery, oferind susținere în dezvoltarea materialelor de comunicare sau a website-urilor, iar pe măsura redeschiderii unităților, a susținut partenerii în vederea reluării activității la un nivel optim.

„Ne-am alăturat campaniei „Dor de bun si bine”, inițiată de HORA, în dorința de a susține afacerile din industria ospitalității și procesul lor de tranziție la un model de business adaptat la noua realitate. Rezultatele înregistrate până în prezent ne fac să rămânem optimiști cu privire la perioada următoare și mizăm pe revenirea sectorului HoReCa în 2022”, a declarat Dragoș Vlăducă, Sales Manager Traditional Trade & Away From Home, PepsiCo, pentru wall-street.ro.

Sursă foto: PepsiCo

De asemenea, compania a donat bani și produse către Masa Bunătății, o inițiativă lansată de HORA. Fondurile au fost direcționate către restaurantele partenere HORA, care au pregătit și livrat mese calde cadrelor medicale de la mai multe spitale din București și persoanelor fără adăpost.

Provocările lui 2020 și adaptarea strategiei de business

Majoritatea domeniilor au fost afectate de pandemie, astfel că nici industria alimentară și a băuturilor nu a scăpat de fluctuațiile în vânzări, pe măsură ce restricțiile au intrat în vigoare. Potrivit reprezentanților PepsiCo, în canalul HoReCa vânzările au scăzut cu mai mult de o treime în anul 2020 față de perioada anterioară pandemiei, trend care a continuat și în prima jumătate a lui 2021, ceea ce a determinat compania să identifice noi măsuri de susținere a businessului.

Digitalizarea și comerțul online au reprezentat răspunsul pentru mulți dintre clienți, iar cei care au integrat această componentă în timp util au reușit să se adapteze contextului și să aibă mai puțin de suferit. Odată cu implementarea restricțiilor, consumatorul s-a orientat tot mai mult către cumpărăturile în magazinele fizice și online, astfel că și compania noastră și-a concentrat eforturile de promovare a produselor PepsiCo în această zonă”, spune Dragoș Vlăducă.

Impactul s-a simțit mai accentuat în categoria de băuturi, unde HoReCa are o pondere semnificativă în business, reprezentând, înainte de pandemie, peste 25% din vânzările acestei categorii. Dragoș Vlăducă spune că au reușit totuși să compenseze, parțial, printr-o creștere accelerată a vânzărilor în divizia de food, acesta reprezentând jumătate din afacerea PepsiCo în România.

„Totodată, impactul s-a resimțit și ca urmare a eforturilor suplimentare pe care a trebuit să le facem, pentru a ne asigura că produsele ajung în siguranță la consumatorii noștri și în acest context dificil. Pe măsură ce restricțiile s-au ridicat, vânzările în HoReCa au revenit în zona rezultatelor anterioare pandemiei”, adaugă acesta.

Categoria snacks-urilor sărate a înregistrat creșteri, continuând trendul anilor precedenți. În schimb, consumul băuturilor răcoritoare a scăzut, fiind afectate de restricțiile din canalul HoReCa.

În ceea ce privește obiceiurile de cumpărare, consumatorii au început să ajungă mai rar în magazine, frecvența scăzând în 2020, compensată în mare parte de o creștere a coșului mediu de cumpărături.

„Consumatorii au devenit mai atenți la bugetul alocat cumpărăturilor, renunțând, de exemplu, la cheltuielile considerate neesențiale cum ar fi cele legate de haine și călătorii și devenind mai dispuși să depună efort pentru a găsi magazinul preferat, proximitatea nemaifiind atât de importantă ca în trecut”, spune Dragoș Vlăducă.

Potrivit acestuia, magazinele de tip Hard Discounter (cele cu prețuri mici) au fost principalii beneficiari ai modificărilor în comportamentul de cumpărare, împreună cu zona de e-Commerce care a crescut exponențial în această perioadă, noi categorii fiind considerate potrivite pentru a fi cumpărate prin acest canal.

Care sunt planurile PepsiCo în privința sustenabilității

Pentru viitor, reprezentanții PepsiCo spun că vor continua să-și adapteze produsele, ținând cont de noile tendințe de consum, prin reducerea conținutului de zahăr, sare și grăsimi și își vor spori atenția și eforturile în accelerarea digitalizării și comerțului online.

De asemenea, compania lucrează la îmbunătățirea capacității de producție, a serviciilor de logistică și a modului de ambalare a produselor, pentru ca produsele să ajungă cât mai rapid la consumatori.

În ceea ce privește planurile de viitor în domeniul sustenabilității, PepsiCo și-a propus să extindă practicile de agricultură regenerabilă pe 2,8 milioane hectare, să îmbunătățească viețile a mai mult de 250.000 de oameni care fac parte din lanțul agricol de aprovizionare și să obțină 100% din ingredientele sale cheie din surse sustenabile, inclusiv cele ale terților, până în 2030.

„Ne dorim o reducere a emisiilor totale de gaze cu efect de seră, de-a lungul lanțului valoric, cu mai mult de 40%, până în 2030, și obținerea de zero emisii nete în operațiunile noastre globale, până în 2040”, a conchis Dragoș Vlăducă.

Sursa foto: Unsplash