Topul popularitatii este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre romanii din mediul urban, dar si de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS si Target (14%). In schimb, clasamentul vanzarilor este complet diferit. In ultimele 12 luni, cei mai multi romani din mediul urban au facut cumparaturi online prin intermediul AliExpress (21%), in timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% - pe Amazon, iar 5% - pe Alibaba.

„Desi piata de eCommerce din Romania este in continua crestere, iar retailerii online locali si-au diversificat tot mai mult ofertele, exista o tentatie importanta a platformelor internationale de cumparaturi online in special in randul tinerilor. Astfel, romanii, cu un apetit ridicat pentru shopping, sunt atrasi de preturile avantajoase si de ofertele extrem de variate ale retailerilor online din strainatate, dar si de notorietatea unor branduri precum Amazon sau eBay, toti acesti factori facand din Romania o piata interesanta si cu mult potential pentru acesti giganti”, spune Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Nu exista diferente pe categoriile de varste pentru Amazon si eBay, in schimb semnificativ mai multi tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) si Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au facut cumparaturi pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% - pe eBay (vs. 12%).

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 546 de respondenti din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-65 de ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de incredere de 95%.

Ce trebuie sa stie jucatorii...
Citeste si: Ce trebuie sa stie jucatorii care vor in "Nirvana e-commerce-ului"