Pe o piata estimata a ajunge anul acesta la peste 4 miliarde euro, 77% din consumul de fashion este reprezentat de imbracaminte. O categoria importanta reprezinta piata de lenjerie intima si costume de baie, in crestere de la an la an, dar dominata de retaileri straini, prezenti pe piata locala atat in mod direct, cat si prin franciza. Cum a fost 2017 pentru piata de lenjerie intima din Romania?

Printre cei mai importanti jucatori din nisa de lenjerie intima se numara Jolidon, Calzedonia, Intimisimi, Oysho, Penti, Triumph si Women’Secret, branduri care de altfel sunt si cele mai vizibile la nivel de piata si sunt prezente in majoritatea centrelor comerciale din Romania. Mai jos o scurta analiza a evolutiei acestor afaceri.

Jolidon

Dupa ce in 2016 revenea pe profit, producatorul clujean de lenjerie intima Jolidon a iesit din nou pe pierdere anul trecut. Desi cifra de afaceri s-a majorat cu aproximativ 1 milion euro, ajungand la 14 milioane euro (63,8 milioane lei), 2017 a inseamnat pentru Jolidon pierderi de 1,85 milioane euro (8,35 milioane lei).

In 2016 producatorul clujean de lenjerie intima bifa un profit net de 1,5 milioane euro (6,7 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante, dupa pierderi de aproape 5,5 milioane euro (23,7 milioane lei) in 2015.

In ceea ce priveste numarul de angajati, Jolidon si-a miscorat colectivul, ajungand la 729 de persoane angajate in 2017.

Fondat in 1993, Jolidon este unul dintre cele mai renumite branduri romanesti care s-au extins in afara granitelor, dar care de-a lungul timpului s-a confruntat cu mari probleme financiare, ceea ce a dus la declinul companiei. In vara anului 2015 a intrat in insolventa la propria cerere, iar astazi datoriile sale se ridica la peste 71 milioane de euro, catre circa 230 de creditori.

Oysho

Evolutia brandului spaniol Oysho in 2017 a fost similara celei din 2016: anul trecut brandul apartindn grupului Inditex a raportat o cifra de afaceri de 7,75 milioane euro (35,3 milioane lei) si un profit net de 1,6 milioane euro (7,4 milioane lei).
Prin comparatie, 2016 a insemnat pentru Oysho vanzari de circa 6,7 milioane euro (30 milioane lei) si un profit de aproape 1,5 milioane euro (6,7 milioane lei), potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Brandul de lenjerie intima si costume de baie Oysho apartine grupului de moda spaniol Inditex, fiind cel de-al saptelea brand pe care Inditex l-a adus in Romania in 2016. Infiintat in 2001, Oysho este prezent in 44 de tari, avand peste 600 de magazine in intreaga lume si magazine online pe 32 de piete.

Calzedonia - Intimissimi – Tezenis

Brandurile grupului italian Calzedonia - Intimissimi, Calzedonia si Tezenis - prezente pe piata romaneasca in sistem de franciza au inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de circa 7,5 milioane euro (34,2 milioane lei), in crestere cu 1 milion de euro fata de anul anterior.

In ceea ce priveste profitul net inregistrat, compania Futura Lenjerie 2010, francizorul brandurilor de lenjerie intima, a raportat in 2017 un profit net de aproxiamtiv 705.000 euro (3,1 milioane lei), de asemenea in crestere fata de 2016, cand bifa 450.000 de euro. Anul trecut compania si-a mentinut numarul de angajati: 89.

Creat in 2003, Futura Lenjerie 2010 detine franciza pentru toate cele trei branduri ale grupului, care ofera produse vestimentare diferite si se adreseaza unor publicuri-tinta diferite. Astfel Calzedonia comercializeaza, in principal, costume de baie si ciorapi, in timp ce Intimissimi este axat pe lenjerie de corp pentru femei si barbati. In privinta preturilor, Tezenis se pozitioneaza ca fiind mai accesibil, prin comparatie cu celelalte branduri Calzedonia.

Triumph

Pentru austriecii de la Triumph, care au intrat pe piata locala in urma cu mai bine de 20 de ani, 2017 nu a fost cel mai bun an pentru business. Cifra de afaceri raportata de retailer a fost anul trecut de aproximativ 335.000 de euro (1,5 milioane lei), similara celei inregistrate in 2016, de circa 333.000 euro (1,5 milioane lei).

In ceea ce priveste profitul net incasat de retailer, in 2017 acesta s-a situat la nivelul de 26.000 euro (117.000 lei), mult sub nivelul din 2016, de peste 115.000 euro (520.000 lei), potrivit Ministerului de Finante. Triumph International este o companie cu o traditie de peste 130 de ani, cu o retea extinsa in peste 120 tari.

Women’Secret

Brandul de lenjerie intima si costume de baie Women’secret este prezent pe piata locala prin franciza detinuta de grupul Peeraj, cel mai puternic grup local de fashion. Anul trecut, vanzarile Women’secret au crescut cu 27% fata de 2016, potrivit reprezentantilor grupului de moda care nu au comunicat insa ce procent detine brandul Women'Secret din vanzarile totale ale retailerului de fashion. Women'Secret detine trei magazine in Bucuresti si 25 de angajati.

Peeraj detine pe plan local francize pentru mai multe branduri de fashion, printre care Geox, Jack & Jones, Swarovski, Pimkie, Boggie, Skechers si Armani Exchange. Anul trecut, grupul Peeraj a raportat o cifra de afaceri de peste 65 de milioane euro (296,8 milioane lei) si un profit de 6,5 milioane euro (29,2 milioane lei) si un numar de 815 angajati, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Prin comparatie, 2016 a inseamnat pentru retailer o cifra de afaceri de peste 51 milioane euro (229 milioane lei) si un profit net de peste 1,8 milioane euro (8,2 milioane lei).

Yamamay

Pe piata locala, producatorul italian de lenjerie intima Yamamay este prezent in sistem de franciza prin intermediul grupului de moda Solmar, care mai detine francize pentru brandurile Desigual, MaxMara, Marina Rinaldi, Karen Millen si Parfois. Yamamay a intrat pe piata romaneasca in 2016, cand a deschis primul magazin in ParkLake.

Reprezentantii Yamamay nu au oferit informatii despre evolutia brandului Yamamay pe piata romaneasca.

In schimb, 2017 a insemnat pentru Solmar afaceri de peste 8 milioane de euro (36,5 milioane lei), un profit net de peste 756.000 euro (3,4 milioane lei) si 111 angajati. In 2016, grupul Solmar a raportat o cifra de afaceri de peste 6,5 milioane euro (29 milioane lei) si un profit de peste 650.000 euro ( 2,9 milioane euro).

Infiintat in 2001, retailerul Yamamay a ajuns sa detina astazi peste 1.000 de magazine si 1.200 de angajati la nivel global.

Sursa foto: margostock/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri