Lidl Romania va incheia anul 2017 cu 220 de unitati in reteaua locala, dintre care peste 15 au fost inaugurate anul acesta. Cele mai recente deschideri au avut loc pe 21 decembrie, la Constanta si in Tulcea, unde a fost inaugurat un magazin supraetajat.

”Un factor extern foarte important a fost cresterea consumului. Lidl a raspuns la cresterea organica a cererii prin construirea de noi magazine, venind, astfel, mai aproape de un numar tot mai mare de clienti si potentiali clienti. In plus, ne-am propus sa mentinem activ interesul clientilor existenti, dar si sa castigam noi clienti. Anul 2017 a fost un an extraordinar pentru Lidl Romania. Am inregistrat si in acest an o crestere a cifrei de afaceri peste media pietei, astfel ca ne mentinem pe acelasi trend pozitiv pe care ne-am inscris inca de la intrarea pe piata”, spun reprezentantii Lidl Romania, precizand ca accesibilitatea si proximitatea se numara printre principalele criterii atunci cand vine vorba de alegerea locului in care sunt construite noi magazine Lidl, pe langa analiza amanuntita a nevoilor clientilor.

Lidl, Lidl Romania, magazine,Frank Wagner, retail

Si pentru ca a venit vorba despre cererea din partea clientilor, este important de mentionat ca 2017 a fost anul in care consumatorii au cautat din ce in ce mai mult produse romanesti. Largirea sortimentului de produse romanesti de pe rafturile Lidl se numara printre prioritatile pe care Frank Wagner le are in postura sa de presedinte al consiliului de conducere. Iar aceasta preocupare a venit, potrivit declaratiilor sale acordate wall-street.ro in septembrie 2017, ca urmare a cererii din partea clientilor si s-a concretizat in introducerea unor sortimente precum rosia Buzau1600, dezvoltata in parteneriat cu Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Bucuresti si Statiunea de Cercetare-Dezvoltare Legumicola Buzau – in doar doua luni, a fost vanduta o cantitate de 50 de tone din acest produs in magazinele Lidl – sau a cepei rosii de Buzau, precum si prin dezvoltarea gamei Camara Noastra.

Lidl in 2017: Magazine modernizate si mai multe produse romanesti

Oferta Lidl cuprinde in prezent peste 1.700 de produse cu disponibilitate permanenta in magazin, mai mult de 80% dintre acestea fiind marca proprie. Reprezentantii Lidl spun ca, atunci cand Lidl a patruns pe piata romaneasca, acest lucru putea fi privit ca o provocare, insa, treptat, caracterul distinctiv al portofoliului s-a transformat intr-un factor forte al cresterii, iar 2017 confirma aceasta tendinta, nu doar pentru Lidl, ci la nivelul intregii piete.

”Anul acesta s-au vazut pentru prima data roadele proiectului Cultivat in Romania, specific romanesc, ce are la baza parteneriatul strategic cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti si cu Statiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultura din Buzau. Este o initiativa prin care ne-am propus sa revitalizam soiuri romanesti de legume si fructe, reprezentative pentru standardele si asteptarile romanilor”, spun reprezentantii Lidl Romania.

In 2017 Lidl Romania a finalizat procesul de modernizare a magazinelor pe format mai vechi. Astfel, magazinele modernizate au un design mai atractiv, dar si echipamente tehnice mai prietenoase cu mediul.

”A fost un proiect maraton avand in vedere ca vorbim de aproape 200 de magazine si ca noi am reusit sa il finalizam intr-un timp foarte scurt, aproximativ un an si jumatate”, explica reprezentantii Lidl Romania.

De asemenea, in 2017, Lidl si-a anuntat intrarea in lumea modei, lansand, la nivel international, colectiile esmara by Heidi Klum. Pentru lansarea in Romania, Lidl a deschis primul pop-up store de profil in centrul capitalei. O alta initativa a Lidl din 2017 a fost parteneriatul cu festivalul Electric Castle, care a inclus posibilitatea ca participantii sa mearga la cumparaturi chiar in incinta festivalului, fara a mai fi nevoiti sa plece la Cluj pentru aprovizionare. Totodata, Lidl Tour a aniversat un an in iunie 2017. Potrivit reprezentantilor Lidl, cifra de afaceri a proiectului a fost dublata in 2017, iar destinatiile au fost diversificate.

Care sunt planurile Lidl Romania pentru 2018?

Reprezentantii Lidl sunt de parere ca retailul a fost pe un trend ascendent in ultimii ani, ceea ce constituie o premisa promitatoare si pentru 2018, citand date publice recente care arata ca in Romania consumul a crescut in prima parte a anului cu aproximativ 7 procente si ca isi va pastra un ritm de crestere similar.

Lidl, Lidl Romania, magazine, retail

”Continuam investitiile in Romania, iar in 2018 vom continua ritmul de extindere a retelei de magazine, asumandu-ne si pentru acest an deschiderea a cel putin 15 unitati. In 2016 am atins pragul de 200 de magazine, iar urmatorul prag, pe termen mediu, este sa depasim 300 de unitati. Expansiunea in Romania include si investitiile in centrele logistice ale companiei. In acest moment, Lidl are patru depozite (la Lugoj, Nedelea, Iernut si Chiajna), iar cel de-al cincilea este in curs de construire, la Roman”, explica reprezentantii Lidl Romania.