Inainte de a incepe procesul de relansare a business-ului online, managerului i se spunea ca zeci de mii de euro vor fi ultra suficiente pentru relansarea platformei. “Am realizat, insa, ca este un proces mult mai costisitor. F64.ro nu este doar un retailer online, este un business care ofera si cursuri, o companie de tehnologie, avem consignatie, inchirieri produse, partea de printing, evenimente!”.

VTex va fi prezenta la retailArena 2018, oficialii companiei urmand sa sustina si un workshop, pe 25 octombrie, la Hotel Sheraton, Bucuresti. Nu rata evenimentul anului in retail!

Un prim test pentru platforma a avut loc saptamana trecuta, de Black Friday Pro.

Piata evolueaza organic, se indreapta spre mirorless

Piata a evoluat organic, natural, si aceasta le-a dat incredere sa actioneze in directia dezvoltarii. “Noi n-am creat o comunitate, a existat si va exista mereu. Noi o ajutam sa avanseze mai bine si mai repede”.

2018 este un an de consolidare, dar si de schimbare. “Schimbarea este cea mai sigura constanta, si in ultimii ani o simtim – incepand de la tehnologie, continuand cu obiceiurile noastre de zi cu zi. Am investit in schimbarea sistemelor folosite”, puncteaza cofondatorul companiei.

Totodata, camerele foto ale telefoanelor au ajuns la o calitate extraordinara. “Acesta este, de fapt, trendul! Pana acum DSLR a reprezentat un segment extrem de important si o piata majoritara in cifra noastra de afaceri. Mirorless au castigat teren in 2018, mai multe brand-uri au marsat pe aceasta zona. Potentialul cel mai mare vine insa din zona de smartphone si, sincer sa fiu, ne fac viata mai usoara!”.

Anul acesta F64 nu si-au propus cifra de afaceri in crestere fata de anul precedent. Pana acum, compania este la acelasi nivel cu anul trecut; in ceea ce priveste profitabilitatea, compania sta mai bine decat anul trecut. “In 2019 dorim sa crestem profitabilitatea companiei”.

“Dronele, action cams, devin si ele categorii importante, care acum ceva ani nici nu existau! Lucrurile evolueaza, iar cei pasionati de imagine…sunt norocosi”.

Totodata, F64.ro doreste sa iasa pe piata europeana, avand ambitii mari. “Dorim, in timp, sa devenim unul dintre principalii retaileri din zona foto-video. O sa facem o iesire treptata, pe piete din Bulgaria, Ungaria, care au potential. Chiar si acum avem business in zona respectiva. Moldova este, de asemenea, o piata unde din pacate legislatia nu permite un business serios, dar este o piata cu potential”.

Intrarea se va face online in prima faza. “Nu ne vom conccentra pe pret, nu acesta este scopul. Mai degraba mergem in pietele unde simtim ca ceea ce facem noi va fi, intr-adevar, apreciat. Nu cream comunitati, le potentam”, puncteaza Marian.

Un magazin va fi deschis, de asemenea, la Cluj, al doilea oras ca vanzari pentru companie. “Conteaza prezenta fizica, pentru a desfasura activitati pentru comunitate”.

Online-ul acopera 66% din vanzari, o crestere de aproape 10 puncte procentuale fata de anul precedent. In prezent, DSLR-ul reprezinta sub 20% din vanzari. Candva a fost 40%, “eram dependeti, practic de DSLR-uri”.