Prima jumătate a anului a însemnat pentru producătorul de vinuri Avincis vânzări similare cu cele de anul trecut, chiar și în contextul pandemiei de Covid-19. Chiar dacă închiderea restaurantelor și a teraselor a provocat pierderi pentru producătorul din Drăgășani, canalul de eCommerce a compensat, de unde și mișcarea Avincis de a accesa diverse platforme online și, mai mult, lansarea propriului magazin online, ce urmează să aibă loc în septembrie, scrie retail.ro.

„Din punct de vedere al vânzărilor, indicatorii de performanță din prima jumătate a anului sunt aproape la fel cu cei de anul trecut, diferă doar canalele de distribuție. În cadrul Avincis, au fost afectate zonele HoReCa, enoturism și export, practic toate domeniile care au avut scăderi în aceste ultime luni. Din fericire, am reușit să depășim această perioadă fără să apelăm la șomaj tehnic, disponibilizări sau reduceri salariale“, spune Andreea Micu, proprietarul cramei Avincis.

Producătorul de vinuri din Drăgășani a simțit impactul crizei coronavirus în mod special în sectorul HoReCa, în perioada stării de urgență în care livrările de vin au fost întrerupte total. În perioada pandemiei, proprietarul Avincis spune că a observat o translație dinspre HoReCa către vânzările online și către retailul modern ca număr de sticle vândute, dar o scădere în valoare.

Citește și: Parteneriat în industria vinului: trei crame concurente lansează platforma treipentruvin.ro

“Principala provocare în HoReCa este de a păstra nivelul listărilor în meniuri și de a menține “starurile” în portofoliu. Clienții, indiferent de canalul de pe care cumpără, vor fi din ce în ce mai sensibili la argumentele privind raportul calitate – preț, atunci când aleg o sticlă de vin. Din acest punct de vedere, provocarea majoră este da a ne păstra notorietatea și de ne păstra în continuare în alegerile cumpărătorilor.

Din partea centrelor de achiziții (asaltate de oferte de la producători care în condiții normale n-ar fi venit la masa negocierilor) cresc așteptările calitative, scad prețurile și se măresc condițiile comerciale: multe vinuri destinate anterior exclusiv HoReCa au apărut pe rafturile magazinelor. Majoritatea achizitorilor au lucrat și lucrează de acasă, nu s-au făcut degustări pentru noi listări, procedurile clasice au fost îngreunate din cauza pandemiei”, spune proprietarul cramei Avincis.

Vezi și: [VIDEO] Crama olteneasca unde Inteligenta Artificiala "descopera" secretul lui Bacchus

Avincis, extindere în eCommerce: magazin online propriu

În perioada pandemiei Avincis nu a intrat în noi rețele de retail, dar este prezent în magazinele Mega Image, Carrefour, Auchan. În schimb, pandemia a însemnat pentru producătorul de vinuri din Drăgășani extinderea în eCommerce, pe platforme online precum eMAG, Wine Me, Altex, Vivre, Nectarul Viilor, pe lângă cele unde se aflau deja precum FineStore, BeiCeVrei, Vinexpert, BeicuStil.

„Creșterea semnificativă a fost și este în continuare în online, mulți dintre distribuitori s-au reorientat și către acest canal. De la debutul pandemiei și până acum creșterea segmentului de online pentru Avincis este de 200%”, spune Andreea Micu.

Vezi și: Jidvei: Autoritățile parcă NU au înțeles că sectorul vitivinicol este într-un mare impas

Mai mult, creșterea segmentului de eCommerce a determinat proprietarul Avincis să lanseze un magazin online propriu. „Acesta se află momentan în lucru și va fi lansat cel mai probabil în luna septembrie. Dorim să fim cât mai aproape de consumatorii vinurilor noastre, să știe că ne găsesc ușor și să afle noutățile direct de la sursă”, mai spune Andreea Micu.

Citește în continuare pe retail.ro despre evoluția Avincis în pandemie, redresarea industriei și cum s-au reluat degustările de vin la crama din Drăgășani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri