“In 2012 ne vom concentra pe modelele pe care le vom lansa, intai Lodgy in iunie si mai apoi un furgon care va fi lansat in a doua parte a anului. Pe langa Lodgy, exista inca un produs nou Dacia cu care vom incerca sa atacam alte segmente, cum s-a intamplat si cu Duster sau Sandero. Fiecare nou produs care va intra in gama se va adresa unui segment nou de clienti”, a declarat directorul comercial al Dacia, Thomas Dubruel, care s-a alaturat companiei in urma cu 4 luni.

Lodgy ar putea sa canibalizeze modelul Logan MCV intr-o oarecare masura, insa a fost gandit sa atraga un alt profil de clienti.

“Lodgy este o masina de familie cu 5 sau 7 locuri. Modelul are caracteristici care ne va permite sa ne indreptam spre alte segmente de clienti care nu vizeaza clientii de Logan de astazi. Clientii de Lodgy vor avea totusi un profil diferit fata de clientii de Logan, insa ar putea sa existe o canibalizare cu modelul MCV”, a mai spus Dubruel.

Potrivit acestuia, “in Romania toate lansarile de produse vor fi cu norme Euro5. Dacia va introduce o motorizare diesel de 1,6 dCi in locul celei de 1,5 dCi in curand. De asemenea, lucram si la o cutie de viteze automata”.

Intrebat despre o relocare a productiei Dacia din Romania intr-o alta tara, Dubruel a raspuns „la Mioveni se lucreaza la capacitate maxima, in 3 schimburi, nu se mai putea fabrica inca un model. De aceea Lodgy se fabrica in Maroc. Nu va exista o relocare a productiei din Romania in alta tara”.

Strategia Dacia nu are in vedere, pe termen scurt si mediu, producerea de vehicule electrice, intrucat tehnologia electrica ramane scumpa.

Dubruel a mai spus ca Dacia nu are de gand sa vanda masini pe internet in Romania si ca in curand va intra pe piata din Marea Britanie.

Marca romaneasca continua procesul de extindere a retelei de dealeri, care la nivel international are peste 1.500 de concesionari. In Romania, Dacia are 95 de showroom-uri si 107 de unitati de service.

Citeste si:

Dacia se asteapta ca piata auto locala sa creasca anul acesta, precum si vanzarile marcii ajutate de cele doua modele noi pe care le va lansa si de continuarea programului Rabla.

“Problema Romaniei este parcul de masini invechite. Din cele 5 milioane de masini jumatate au peste 10 ani. Pentru 2012 sunt semne de crestere a vanzarilor de masini noi. Speram sa avem Programul Remat si anul acesta pentru ca este cel mai bun raspuns pentru problematica parcului invechit din prezent”, a mai spus Dubruel.

Vanzarile Dacia la nivel mondial au scazut cu 1,5% anul trecut, la 343.233 de vehicule. Duster a devenit noul varf de lance al gamei Dacia, ajungand sa reprezinte 47% din vanzarile totale ale marcii. Vezi aici cifrele anului 2010.

Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 12%, la 348.723 de autovehicule

Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 12%, la 348.723 de...

In Romania, Dacia a livrat anul trecut cu 15% mai putine masini decat in 2010. Pe o piata in scadere cu 8,3 %, Dacia a vandut 30.867 de vehicule, atingand o cota de piata de 28,9 %. Aproape jumatate din totalul vanzarilor (15.019 unitati) au fost realizate prin intermediul programului de reinnoire a parcului auto national.

Vanzarile de flote au avut o contributie importanta la rezultatul Dacia, aproape 40% din totalul inmatricularilor, in special ca urmare a livrarilor catre marile conturi (societati romanesti si internationale) care au atins un nou nivel record, peste 4.200 de unitati.

Anul trecut, Duster a fost vandut in 7.252 de unitati, din care 95% in echiparea de varf Laureate. La export, modelul a fost comercializat in aproape 230.000 de unitati.

Vanzarile Dacia in afara Romaniei au inregistrat in 2011 un nou record, cu peste 312.000 de unitati comercializate, din care 240.470 de masini in Europa.