Dintre autoturismele declarate neconforme, aproape jumatate au picat testul securitatii rutiere, avand defectiuni precum proasta functionare a farurilor si semnalizarii, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor din fata si spate sau defectiuni ale sistemului de franare, scrie Mediafax.

De asemenea, 20,4% din autovehiculele neconforme sunt considerate de inspectorii RAR ca prezentand pericol iminent de accident. Acestea au sisteme de franare ineficace, elemente componente ale sistemelor de franare deteriorate sau mecanismul de directie intr-o stare necorespunzatoare.

Din totalul vehiculelor oprite in trafic, in aproape 20% din cazuri s-a constatat depasirea normelor maxime admise de poluare.

Citeste si:

Aproape 2,4% dintre autoturismele verificate au avut probleme legate de identificare, iar 6% aveau nereguli din punct de vedere al inspectiei tehnice periodice (ITP fals, ITP expirat, lipsa de acte).

Directorul general al RAR, George-Adrian Dinca, spune ca rezultatele controalelor nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, deoarece echipajele mixte RAR-Politie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de defectiuni.