Fabrica veche de 48 de ani, din Genk, va fi inchisa pana la sfarsitul anului 2014, iar productia automobilelor Mondeo, S-Max si Galaxy va fi preluata de fabrica Ford din Valencia, Spania, a anuntat miercuri producatorul american, informeaza Mediafax.

Inchiderea fabricii din Genk este "un cutit in spate", dupa ce angajatii au acceptat reducerea salariilor, a declarat liderul sindical Rohnny Champagne, dupa o intalnire cu conducerea Ford.

Ford vrea sa limiteze pierderile din Europa, anticipate ca vor depasi in acest an un miliard de dolari.

Piata auto europeana este grav afectata de criza datoriilor suverane, iar vanzarile ar putea inregistra cel mai grav declin din ultimii 19 ani, nefiind anticipata o redresare rapida.

Compania de consultanta IHS Automotive prognozeaza ca vanzarile auto din Europa vor ramane sub nivelul anterior crizei pana cel putin in 2017.

Ultima fabrica inchisa de Ford in Europa a fost uzina de asamblare Dagenham din Anglia, in 2002, cand au fost eliminate 2.000 de locuri de munca.

Ford mai are unitati de productie in Marea Britanie, Germania, Franta, Romania, Turcia si Rusia.

Productia a doua modele fabricate la Valencia ar putea fi transferata la Saarlouis in Germania, potrivit Ford.

Citeste si:

Inchiderea fabricii Ford din Genk este cea mai recenta decizie a unui producator din Europa de a elimina excesul de productie, pe fondul declinului din ultimii cinci ani al pietei.

PSA Peugeot Citroen intentioneaza sa inchida o fabrica de langa Paris in 2014, in timp ce Opel, divizie a General Motors, ar urma sa opreasca productia la uzina Bochum din Germania in 2016. Compania a mai inchis in 2010 fabrica din Antwerp, din Belgia.
Fiat a inchis la randul sau o fabrica din Sicilia, anul trecut.

In timp ce criza datoriilor suverane se extinde dincolo de Italia, Spania si Portugalia, discount-urile oferite de producatorii auto sunt in crestere. In Germania, cea mai mare piata din Europa, aceste discount-uri au ajuns in septembrie la 12,2% din preturile din lista, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.

Vanzarile Ford in Europa au scazut cu 12% in acest an, peste declinul pietei, de 7,2%.

Fabrica din Genk era considerata vulnerabila pentru ca modelele fabricate se apropiate de sfarsitul ciclului de viata.

Ford a raportat in trimestrul al doilea pierderi inainte de taxe de 404 milioane de dolari in Europa, fata de un profit de 176 milioane dolari in urma cu un an.