Alte tehnologii care echipeaza Kuga sunt Active City Stop – sistem care franeaza automat la viteze mici pentru a preveni coliziunile, Ford Sync – citeste mesajele text cu voce tare sau apeleaza 112 in caz de accident, Adaptive Cruise Control - pastreaza distanta fata de autoturismul din fata, iar in cazul in care soferul se apropie prea mult de masina din fata il avertizeaza ca este la o distanta nesigura.

Dotari Ford Kuga

Kuga vine si cu asistenta activa la parcare – masina parcheaza singura in spatii cu mai putin de un metru mai lungi decat ea, nu trebuie decat sa actionezi pedala de acceleratie, cutia de viteze si frana, iar volanul se misca singur.

Sistemul de monitorizare a unghiului mort este un alt sistem util pe care il gasim pe Ford Kuga, acesta utilizeaza senzori radar pentru a identifica autovehiculele care se pot afla in unghiul mort. SUV-ul ne avertizeaza si cand parasim banda de mers fara semnalizare, prin vibratii in volan si apoi prin corectarea directiei. Majoritatea sistemelor sunt disponibile pe echiparea de varf Titanium.

In ceea ce priveste tractiunea integrala, Kuga are un sistem controlat electronic care determina si ajusteaza automat cuplul necesar fiecarei punti, care poate fi distribuit pana la 100% catre puntea fata/spate.

Cele doua modele de test pe care le-am condus au fost 2 litri diesel 163 CP 4x4 in echiparea Titanium (30.000 euro cu TVA) si 1,6 litri benzina 150 CP tractiune fata in echiparea Trend (24.800 euro cu TVA).

SUV-ul diesel de 163 CP a avut un consum de 7 litri in afara orasului, iar cel pe benzina a inregistrat 9 litri la 100 de kilometri, in conditii de mers sportiv.

Am remarcat stabilitatea foarte buna a modelului cu tractiune fata, nu am simtit lipsa tractiunii integrale in virajele abordate cu viteza, nici pe zapada. Ca putere, nu am simtit o diferenta intre 150 CP benzina tractiune fata si 163 CP diesel tractiune integrala. De asemenea, ambele motorizari sunt bine izolate fonic.

Interiorul urmeaza noul design Ford, plansa de bord aduce cu cea de pe Focus si Fiesta. Scaunele fata sunt sport si ofera o buna sustinere laterala, pot fi reglate in asa fel incat sa nu stam foarte sus la volan, iar consola de directie poate fi ajustabila axial si vertical pe 4 directii.

Citeste si:

Pentru noul SUV, structura caroseriei a fost ranforsata cu otel de inalta rezistanta pentru a mari siguranta in caz de accidente. Oficialii Ford spun ca masina va primii 5 stele la EuroNcap.

Kuga a devenit mai mare odata cu cea de-a doua generatie, are acum 4,52 metri lungime (+8 cm), 1,83 metri latime, 1,70 metri inaltime. Noul SUV ofera mai mult spatiu pentru picioare (+4 cm) si un portbagaj mai mare, 456 litri (+46 litri), iar prin rabatarea scaunelor spate capacitatea creste la 1.653 litri (+248 litri). Pentru pasagerii spate, noul Kuga ofera mult mai mult spatiu, are o bancheta mai coborata si doua guri de ventilatie.

Culorile preferate de romani pentru SUV-ul Ford Kuga sunt negru si albastru.

Noul Kuga vine cu doua motorizari pe benzina si doua diesel. Pretul de pornire este de 24.800 euro cu TVA pentru motorul de 1,6 litri benzina 150 CP, echiparea Trend, tractiune fata si cutie manuala. Prin oferta de lansare pretul scade la 22.000 euro cu TVA.

Celelalte trei motorizari sunt 1,6 litri benzina 180 CP, tractiune integrala si cutie automata (28.550 euro), 2 litri diesel 140 CP si 163 CP, tractiune fata sau integrala si transmisie manuala.

Echiparea Titanium costa in plus 1.500 euro. Cel mai scump model poate fi achizitionat pentru 31.550 euro cu TVA.

Mai multe informatii despre acest model sunt disponibile aici.

Date tehnice Ford Kuga 1,6 litri EcoBoost 150 CP Start/Stop 2WD

Motor: 1597 cmc benzina
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 150 / 5700
Cuplu maxim Nm (rpm) 240 (1600)
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie (0-100km/h) 9,7
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,3/ 5,6/ 6,6
Capacitate rezervor: 60 litri
Volum portbagaj litri: 456
Lungime: 4,52 metri
Latime: 1,83 metri
Inaltime: 1,70 metri
Emisii CO2 g/km: 154 g/km
Masa proprie (kg) 1.580