Vicepresedintele GM Doug Parks nu a dezvaluit cand ar putea fi disponibil noul autovehicul, dar a aratat ca in prezent costul bateriilor este prea mare pentru a putea incepe productia, potrivit cotidianului Wall Street Journal, scrie Mediafax.

Anuntul GM vine la numai cateva zile dupa ce grupul german Volkswagen a afirmat ca vrea sa devina lider pe piata masinilor electrice pana in 2018.

Tesla, GM, Volkswagwen, precum si liderul global dupa vanzari pe acest segment, Nissan Motor, se confrunta cu aceeasi problema si anume pretul prea ridicat al bateriilor, care conduce la o autonomie redusa a masinilor electrice in comparatie cu cele care folosesc carburant clasic, afirma analisti si directori din industria de profil.

Numarul de autovehicule electrice si hibrid disponibile in SUA a crescut din 2010 de pestre cinci ori, la 15 modele, dar vanzarile reprezinta mai putin de 1% din piata auto, in pofida reducerilor de pret si a stimulentelor acordate de autoritati, noteaza Wall Street Journal.

Grupul GM a vandut aproape 15.000 de masini electrice Chevrolet Volt in primele opt luni ale anului, rezultatul fiind sustinut de discounturi si ajutoarele primite din partea autoritatilor.

Citeste si:

Abordarea Nissan este diferita, compania nipona considerand ca nu este justificata extinderea autonomiei la peste 200 de mile, intrucat majoritatea oamenilor nu conduc pe parcursul unei zile mai mult de 75 de mile, cat este autonomia modelului complet electric Nissan Leaf. Masina produsa de Nissan are in SUA un pret de 28.800 de dolari.

Tesla este singurul producator care a demonstrat ca poate asigura o autonomie mai ridicata, cu Model S, al carui pret porneste de la 70.000 de dolari. Masinile Tesla pot fi echipate optional cu o baterie suficient de puternica astfel incat sa poata parcurge aproape 300 mile (aproape 500 de kilometri).

Directorul general al Tesla, Elon Musk, a declarat reecent ca "nu este necesar un miracol" pentru ca o masina cu autonomie de 200 de mile si un pret de 35.000 de dolari sa ajunga la vanzare in urmatorii 3-4 ani.

Toate celelalte masini electrice de pe piata americana au o autonomie de 100 de mile (161 de kilometri) sau chiar mai putin, in timp ce preturile variaza intre 25.000 de dolari pentru Smart Fortwo EV si 50.000 de dolari pentru RAV4 EV.