Directorul general al Fiat si Chrysler, Sergio Marchionne, incearca de patru ani sa fuzioneze cele doua companii prin preluarea participatiei detinute la Chrysler de influentul sindicat United Auto Workers (UAW), scrie Mediafax.

UAW detine, printr-un trust de asigurari de sanatate pentru angjatii pensionati, 41,5% din actiunile Chrysler, participatie obtinuta in 2009, cand compania a obtinut un bailout de la guvernul american si a fost preluata de urgenta de Fiat, pentru a evita falimentul.

Restul actiunilor sunt detinute de Fiat, care doreste o fuziune cu Chrysler pentru a capata anvergura necesara pentru a concura la nivel global cu grupuri de talia Toyota, Volkswagen si General Motors.

Fiat si UAW sunt prinse intr-un litigiu privind pretul actiunilor Chrysler.

Documentele depuse pentru listarea la bursa indica flotarea de actiuni Chrysler in valoare de numai 100 milioane de dolari, detinute de UAW, pachet simbolic menit sa sondeze interesul pietei si sa faciliteze stabilirea unui pret indicativ pentru oferta. Numarul de actiuni scoase pe piata va fi stabilit mai tarziu. Toate actiunile flotate pe bursa provin din participatia trustului de asigurari de sanatate.

Citeste si:

Fiat si UAW apeleaza astfel la investitorii din piata pentru a stabili pretul corect al Chrysler, dupa mai multi ani de negocieri fara succes. UAW cere 5 miliarde de dolari in schimbul actiunilor Chrysler, cu aproape 1 miliard de dolari mai mult fata de cat este dispus Marchionne sa ofere.
Chrysler detinea la jumatatea anului rezerve de numerar de 12,2 miliarde de dolari. Daca va castiga accesul la aceste fonduri, Fiat ar putea refinanta restructurarea operatiunilor din Europa, unde vanzarile auto s-au prabusit la minimul ultimilor 20 de ani, provocand pierderi uriase pentru producatori.

Conform intelegerii incheiate in 2009, intermediata de guvernul SUA, grupul Fiat este indreptatit sa preia toate actiunile detinute de UAW la Chrysler pentru 4,25 miliarde de dolari plus o dobanza anuala de 9%, calculata incepand din ianuarie 2010.

Marchionne a declarat recent ca UAW "ar trebui sa-si cumpere un bilet la loterie" daca doreste sa primeasca 5 miliarde de dolari in schimbul participatiei la Chrysler.

Chrysler si General Motors au fost restructurate in 2009 cu finantare si garantii de la guvernul SUA. A urmat o perioada de revitalizare a industriei auto americane, ajutata si de revenirea puternica a pietei SUA, cu vanzari la maximul ultimilor 6 ani.

General Motors s-a relistat la bursa in noiembrie 2010, reusind sa atraga 18 miliarde de dolari.