Franta a fost anul trecut cea mai mare piata pentru Dacia, fiind urmata la distanta semnificativa de Germania. Vanzarile Dacia in Franta, marca detinuta de grupul Renault, au crescut in pofida evolutiei negative a pietei, scrie Mediafax.

"Atingem un minim. Nu ne mai aflam in scadere, ceea ce este un lucru bun, dar suntem inca la minime istorice, piata europeana aflandu-se la un nivel inregistrat ultima data la mijlocul anilor '90", a declarat vicepresedintele responsabil de vanzari si marketing, Jerome Stoll, pentru postul francez Radio Classique, citat de MarketWatch.

Vanzarile Renault au crescut usor in ultimele luni, a spus el.

Grupul se asteapta, insa, ca piata franceza sa scada in acest an cu 6-7%, a adaugat Stoll.

Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule si Italia - 26.832.

Citeste si:

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au inregistrat in luna noiembrie cea mai mare crestere in randul marcilor cu vanzari de volum, iar in primele 11 luni au consemnat a doua rata de crestere, dupa Fiat, in timp ce piata franceza a scazut in ambele intevale analizate.

Astfel, inmatricularile Dacia au urcat cu 18%, la 7.315 unitati, in luna noiembrie, in timp ce piata franceza a consemnat un declin de 4,4%, la 138.298 unitati, potrivit datelor publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.

In primele 11 luni, vanzarile de autoturisme Dacia in Franta au crescut cu 8,4%, la 79.865 autoturisme. In aceeasi perioada, piata franceza a scazut cu 7,1%, la 1,61 milioane de masini.