Statul estimeaza ca va plati constructorilor pana la 1 miliard de euro pentru intretinerea autostrazii Comarnic - Brasov pe perioada de 26 de ani a contractului de concesiune, din banii incasati prin taxarea soferilor, suma fiind separata de costul de constructie si proiectare, relateaza Mediafax.

"Este foarte greu de apreciat in momentul asta, pentru ca acel asa-numit financial closing nu este finalizat. Eu v-am spus evaluarea noastra, si puteti calcula si dumneavoastra, ne va costa 52.000 de euro pe luna pe kilometru, inmultiti cu 60, vedeti cat iese. Aceasta este o suma plafon, aceasta este suma maxima. Ca sa ajungi sa-ti plateasca cineva suma maxima, trebuie sa o justifici, trebuie sa arati lucrarile pe care le-ai facut, intretinerea, trebuie sa justifici. Maxim pe luna este 52.000 euro pe un kilometru, si trebuie sa va ganditi ca este un kilometru de autostrada in munte, unde ai sase luni de iarna, gradul de uzura este foarte mare, o data la cinci ani, conform contractului, se fac reparatii capitale", a declarat joi Sova intr-o conferinta de presa, dupa ce a fost intrebat la cat se angajeaza statul sa plateasca anual asocierii care va construi autostrada Comarnic - Brasov.
In conditiile in care autostrada va avea aproximativ 60 de kilometri, incluzand 7 km de drumuri de legatura, rezulta ca suma maxima pentru intretinere se va plasa la 973 milioane euro pe perioada concesiunii.
Sova a precizat ca aceste costuri sunt separate de cele pentru constructia propriu-zisa a autostrazii, care sunt evaluate la aproximativ 1,5 miliarde euro. La acestea se adauga si cheltuieli de aproximativ 300 milioane euro pentru proiectare, project management, consultanti sau sisteme inteligente de transport, realizarea intregului proiect urmand sa coste in total 1,8 miliarde euro, fara TVA.
Nivelul taxei de utilizare a autostrazii, evaluat in prezent la 5,7 lei + TVA, va fi stabilit si incasat de Guvern.
Sova estimeaza ca traficul pe aceasta autostrada va fi urias, "niste zeci de mii de masini pe zi", si precizeaza ca solutia tehnica de taxare nu a fost deocamdata stabilita, dar ar putea presupune mai multe variante.
"Daca vor fi si bariere, vor fi solutii care sa nu ingreuneze traficul", a precizat ministrul delegat.
Premierul Victor Ponta si ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura s-au intalnit, joi, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.
Ponta a aratat ca, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrazii va fi finalizat in 2017, desi spera ca proiectul sa fie terminat pana la finalul anului 2016.
Autostrada va fi data in concesiune pe o perioada de 26 ani plus perioada de constructie, iar Guvernul va trebuie sa inceapa rambursarea costurilor de constructie incepand cu 2017.
Nici premierul, nici ministrul Sova nu au dorit sa comunice numele bancilor care vor finanta acest proiect.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri