“CFR vrea sa transforme Gara de Nord din Bucuresti dintr-o statie finala intr-o statie de tranzit, de unde trenurile vor traversa orasul prin tuneluri spre Est si Sud, permitand un trafic, sosiri-plecari, de 400 de trenuri pe zi, de 10 ori mai multe decat in prezent”, a spus Adrian Dragomirescu.

La Gara de Nord se doreste realizarea unei linii de cale ferata subterana care va face legatura cu Gara Obor, pentru a reduce timpul de calatorie spre Constanta si a unei linii de cale ferata subterana care va face legatura cu Gara Progresu si mai departe cu Giurgiu.

Tuneluri pentru trenuri in Bucuresti – proiect din 1920

In Bucuresti, intre 1894-1925, a existat un proiect de cale ferata care sa traverseze orasul dealungul Dambovitei, prin doua tuneluri, si in care figura constructia unei gari centrale langa Dambovita, aproape de podul Sf. Elefterie, denumit in prezent Eroilor Sanitari.

In cadrul proiectului se dorea si constructia a trei gari noi: la Bd. Elisabeta, la Palatul Justitiei si la Abator. Celelalte gari ramanand pentru marfuri.

Romania traversata cu 300 km/h cu trenul

CFR vrea ca in 2034, Romania sa fie traversata cu 300 km/h, linia de mare viteza pentru trenurile de calatori pornind de la Curtici - Timisoara Nord - Brasov - Bucuresti - Constanta.

Cu o viteza de 200 km/h se va circula de la Oradea la Cluj Napoca, de la Craiova la Bucuresti (Gara de Nord), de la Ploiesti la Galati si de la Ploiesti la Iasi.

Citeste si:

Trenurile ar putea merge cu 160 km/h de la Timisoara la Drobeta Turnu Severin pana la Craiova si Calafat, dar si pe ruta Arad – Sighisoara – Brasov – Bucuresti (Gara de Nord) - Constanta.

In plan sunt si linii de cale ferata unde trenurile vor merge cu 140 km/h si 120 km/h.

Trenurile de mare viteza au inceput sa opereze in 1991 in Germania (1.284 km) si in 1992 in Spania (2.057 km).

Peste 20 de gari din Romania vor fi modernizate

CFR a inceput programul pentru reabilitarea si modernizarea garilor, in prima faza a proiectului intra 16 gari, din care 14 sunt aproape finalizate (Ramnicu Valcea, Slatina, Resita Sud, Bistrita Nord, Zalau, Giurgiu, Slobozia, Calarasi, Sf. Gheorghe, Pitesti, Braila, Vaslui, Piatra Neamt, Botosani).

Proiectul pentru modernizarea garii din Alexandria a fost oprit din cauza unor probleme, iar oferta pentru Targu Mures urmeaza sa fie lansata.

In faza a doua a proiectului sunt vizate garile din Targu Jiu, Baia Mare, Miercurea Ciuc, Targoviste si Satu Mare.