Durata calatoriei cu trenul pe ruta Bucuresti - Buzau este cu 21 minute mai mare fata de acum 80 de ani, iar intre Bucuresti si Constanta a crescut cu 9 minute dupa finalizarea modernizarilor, scrie Mediafax.

"Am intalnit in statisticile pe care le-am analizat ca partea aceasta de calatorii cu trenul de-a lungul timpului a avut diverse forme, impactul investitiilor a fost diferit. De exemplu, ruta Bucuresti - Constanta, reabilitata recent pe fonduri ex-ISPA, cel putin din datele pe care le detinem, timpul de calatorie nu s-a redus, ci practic a crescut cu inca 9 minute. Daca privim alte rute, de exemplu Bucuresti - Buzau, cred ca era ultima statistica pe care am analizat-o, acolo timpul de calatorie in 1931 era de o ora si 30 de minute, pentru ca astazi sa creasca cu 21 de minute", a declarat seful directiei generale a managementului fondurilor europene din cadrul ministerului Transporturilor si coordonatorul Autoritatii de Management POST.

In vara anului 2011, reprezentantii CFR anuntau ca durata calatoriei cu trenul pe ruta Bucuresti-Constanta va fi de 2 ore si 30 de minute, pentru trenurile care circula fara oprire, dupa finalizarea lucrarilor de modernizarea a liniei feroviare. Cu un an inainte, trenurile parcurgeau distanta in aproximativ patru ore.

Bolos a declarat, in cadrul unei prezentari facute joi la o conferinta privind infrastructura de transport, ca traficul de calatori a scazut cu 90% fata de anul 1990.
El a afirmat ca, din experienta propriilor calatorii pe care le-a facut cu trenul, viteza medie nu a trecut niciodata de 40 kilometri pe ora. La transportul de marfa viteza medie este de 23 kilometri pe ora, a aratat reprezentantul Ministerului Transporturilor.
"Trebuie implementat un program de reforma feroviara. Stiu ca lumea a auzit prea des cuvantul reforma in toate domeniile, dar trebuie sa ii anunt pe colegii de la CFR ca nu vom scapa de aceasta reforma pe care Comisia ne-o solicita, pe buna dreptate. Marea majoritate a tarilor in analizele facute de noi, si m-am uitat la Germania, Franta, Italia, au aplicat aceasta prima masura, ca plan de actiune, de reducere a numarului de kilometri de cale ferata pe care l-au avut in intretinere. Reducerile au fost interesante, Germania si Franta, daca bine imi aduc aminte, au redus cam cu 23% lungimea de cale ferata pe care au avut-o in intretinere, ceea ce presupune ca si noi, in urmatoarea perioada, va trebui sa trecem la astfel de actiuni", a spus Bolos.
Potrivit datelor furnizate de reprezentantii CFR in cadrul evenimentului, proiectele de infrastructura feroviara aflate in stadiu de licitatie sau pregatire a documentatiei din prezent includ, printre altele, modernizarea sectiunilor de cale ferata din ramurile nordica si sudica ale Coridorului IV (licitatii in valoare de 8,2 miliarde lei in derulare si proiecte propuse estimate la 4,79 miliarde euro), lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri estimate la peste 400 milioane lei, lucrari pentru cresterea sigurantei traficului (332 milioane lei), constructia de terminale intermodale, o linie de cale ferata de mare viteza si continuarea programului de modernizare a statiilor de cale ferata.
Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, declara la jumatatea lunii decembrie ca modernizarea infrastructurii feroviare trebuie sa permita trenurilor de calatori sa circule cu 160 km/h, admitand ca nu stie daca aceasta viteza este atinsa in prezent in Romania pe reteaua feroviara, tinta fiind fezabila daca nu ar exista furturi.
CFR SA administreaza o retea feroviara de 20.077 km lungime, a saptea ca marime din Europa, cu peste 1.700 de gari de calatori, terminale de marfuri si triaje, care conecteaza linii interoperabile si neinteroperabile.
Inchiderea sau inchierierea unor tronsoane din reteaua feroviara este si unul dintre angajamentele Romaniei fata de FMI.