Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Neaga, a avut, miercuri, o intalnire, la Targu Jiu, cu reprezentantii firmelor care sunt implicate in modernizarea portiunii respective de drum, intrebandu-i, cu aceasta ocazie, de ce isi bat joc de transportatorii romani si de ce au mai solicitat inchiderea circulatiei daca nu respecta graficele de lucru
.
Seful CNADNR a precizat, cu aceasta ocazie, ca, marti a fost de unul singur in vizita pe santierele in care, teoretic, ar trebui sa se lucreze la modernizarea unor drumuri din judetul Gorj, cele constatate pe teren nefiindu-le deloc favorabile constructorilor, care si asa inregistreaza intarzieri mari in executarea lucrarilor, potrivit Mediafax.

"Pana la Lainici, de la Petrosani, as vrea sa va spun ca atmosfera era de parca era Adormirea Maicii Domnului pe santier. Am intalnit o echipa de cinci muncitori care puneau plase, o alta echipa care punea plase, se lucra la doua podete cu cate patru muncitori la fiecare podet. Sa stiti ca i-am filmat si pot demonstra asta. Din cei patru doi lucrau si doi stateau prin tufisuri. As dori sa imi explicati pentru ce ati cerut intreruperea traficului si pentru ce exista aceasta bataie de joc la adresa transportatorilor din Romania?” i-a intrebat Neaga pe reprezentantii constructorilor.

Unul dintre constructorii prezenti la intalnire a incercat sa-i explice sefului CNADNR ca "de maine" se va lucra intr-un ritm mai bun, Narcis Neaga mentionand ca nu accepta "de maine", el fiind interesat de ce nu s-a lucrat "pana acum".

"Contractual am sa va penalizez, explicatiile sunt de neacceptat. Suntem in luna mai si nu ati facut nicio lucrare la drum. Nu ati inceput pana acum nicio lucrare la drum. Va rog sa explicati de ce, nu ce faceti de maine, ci de ce nu ati facut pana acum?”, a spus Neaga catre Antonio Seve, reprezentant al firmei spaniole Copisa Constructore Pirenaica.

Citeste si:

Conform cifrelor vehiculate in timpul discutiilor, pe tronsonul respectiv de drum constructorii au realizat doar 13,5% din proiect, desi pana acum ar fi trebuit sa ajunga la 87% din lucrarile pe care ar trebui sa le finalizeze spre sfarsitul anului.

Un alt tronson vizitat de Neaga a fost cel dintre Rovinari si Bumbesti Jiu, unde lucrarile au inceput in 2006, anul trecut CNADNR contractand o alta firma pentru a continua proiectul dupa ce, pana atunci, o firma din Ungaria realizase doar 4% din proiect. In prezent, pe santierul respectiv lucrarile au fost realizate in proportie de 17%, fata de 41% cat ar fi trebuit sa fie atins daca s-ar fi lucrat conform contractului semnat de constructori cu CNADNR.
Neaga le-a transmis constructorilor prezenti la intalnire ca va mai vizita santierele respective de mai multe ori in perioada urmatoare, fara sa isi anunte vizitele, dorinta sa fiind aceea de respectare a graficelor lucrarilor programate. Seful CNADNR a mentionat ca nu doreste o prelungire a termenelor de executie a lucrarilor intrucat transportatorii inregistreaza pierderi in aceasta perioada, fiind nevoiti sa ocoleasca zona si sa parcurga distante mult mai mari.

Circulatia prin Defileul Jiului, pe tronsonul Petrosani - Bumbesti Jiu, este inchisa in fiecare zi lucratoare de dimineata de la ora 8.00 pana seara la ora 20.00, o pauza de doua ore, intre 12.00 si 14.00, fiind luata de muncitori pentru ca in acest interval soferii care asteapta la intrarile in Defileu sa isi poata continua traseul.