Conducerea Aeroportului Arad a semnat, joi, un contract pentru lucrari de extindere a aerogarii prin realizarea unui terminal separat pentru plecari, care va fi amenajat in spatii actuale ale terminalului de marfuri.

Licitatia a fost castigata de firma brasoveana ICCO Energ, dupa ce aceasta a depus singura oferta, reprezetantii aeroportului explicand lipsa altor participanti la licitatie prin faptul ca finantarea investitiei trebuie asigurata in proportie de 95 la suta de catre castigator, in timp ce diferenta de cinci procente este asigurata de Consiliul Judetean Arad, care detine baza aeriana, noteaza Mediafax.

Contractul semnat cu firma brasoveana prevede asigurarea finantarii, realizarea proiectarii lucrarilor si executarea acestora in termen de 12 luni. Valoarea contractului este de 1.843.829 euro plus TVA, mai mica decat suma estimata pentru lucrari inainte de licitatie - 2.006.877 euro plus TVA.

Citeste si:

"Este vorba de un credit furnizor, iar firma isi va recupera banii investiti in patru ani de la finalizarea lucrarilor. Aeroportul va efectua platile, care sunt garantate de Consiliul Judetean", a declarat presedintele Consiliului Judetean Arad, Nicolae Iotcu, prezent la semnarea contractului.

Firma castigatoare, experienta la alte aeroporturi

Conform sursei citate, firma castigatoare are experienta in lucrari similare, castigand contracte pentru modernizari pe aeroporturile din Constanta, Baia Mare si Tulcea. Aerogara actuala din Arad a fost construita in 1936 si are o suprafata de numai 1.300 de metri patrati, motiv pentru care autoritatile judetene spun ca nu au reusit sa convinga decat un operator sa aiba curse regulate de la Arad, din cauza capacitatii reduse a terminalului de pasageri.

In urma lucrarilor de modernizare, terminalul va avea peste 4.200 de metri patrati si ar permite un trafic de 200.000 de pasageri pe an. Pentru extinderea capacitatii s-a ales solutia transformarii unei parti din Terminalul cargo in terminal de plecari pasageri, in timp ce actuala aerogara pentru pasageri va fi pastrata doar pentru fluxul de sosiri.

Terminalul cargo va mai dispune de 700 de metri patrati, insa reprezentantii aeroportului spun ca exista teren pentru cresterea capacitatilor de depozitare a marfurilor in caz de nevoie. Autoritatile judetene afirma ca reducerea spatiilor pentru activitatea cargo nu va afecta transportul de marfuri, operatorul existent pe baza aeriana folosind doar 320 de metri patrati. In prezent, pe aeroportul local opereaza o singura companie aeriana, care are curse pe relatia Arad-Milano (Bergamo) si retur.