Mazda Motor Corp. a anuntat profituri in crestere de 16 ori in trimestrul al doilea al anului in curs, pe fondul succesului comercial al modelelor minivan si decapotabilelor sportive in SUA si Europa, care au compensat perfomantele mai modeste pe piata nipona, transmite Rompres.

Constructorul japonez, la care Ford Motor Co. detine o treime din capital, a raportat un profit de 6,61 miliarde yeni (57 milioane dolari sau 44,75 milioane de euro) in trimestrul al doilea din 2006 (acesta este insa primul trimestru al anului fiscal care se va incheia in martie 2007), comparativ cu numai 419 milioane yeni in perioada similara din 2005. Vanzarile au sporit cu 9,5 procente, valoarea acestora ajungand la 734,3 miliarde yeni (6,33 miliarde dolari sau 4,97 miliarde euro), a precizat producatorul de automobile cu sediul la Hiroshima.

Potrivit companiei japoneze, aceasta evolutie s-a datorat vanzarilor solide de minivanuri Mazda5 si de automobile sportive MX-5 Miata pe pietele europene si nord-americana. Un factor major a fost si devalorizarea yenului in raport cu principalele valute, care a facut ca exporturile japoneze sa fie mai competitive. De asemenea, noul model Mazda CX-7, din clasa SUV-urilor (sport utility vehicle) a fost lansat cu succes pe piata nord-americana.

Anuntul companiei Mazda de crestere a profiturilor survine dupa recentele raportari similare ale altor doi producatori niponi de automobile - Honda Motor Co. si Nissan Motor Co. Producatorul japonez numarul unu - Toyota - urmeaza sa anunte rezultatele financiare saptamana viitoare. Mazda nu si-a schimbat prognoza financiara pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2007, anticipand un profit net record de 75 miliarde yeni (646,72 milioane de dolari sau 507,75 milioane de euro).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri