Comisia pentru probleme de mediu a Camerei Comunelor a preconizat o taxa anuala pe automobil esalonata la 1.800 de lire (aproape 2.700 de euro), informeaza NewsIn.

In Regatul Unit, vigneta unica, de 110 lire (163 de euro), a fost majorata anul acesta la 210 lire (312 euro), pentru masinile cu consum mare de combustibil. Proprietarii vehiculelor care functioneaza partial sau in intregime pe baza de electricitate au fost, in schimb, scutiti de plata acestei taxe.

In efectuarea studiului lor, deputatii britanici au raportat pretul de achizitionare al masinilor la rata de emisie a dioxidului de carbon pe kilometru, pentru fiecare model. Raportul a demonstrat, astfel, ca posesorul unei masini luxoase Bentley nu plateste, pentru masina sa, decat 42 de pence (63 de eurocenti) pentru gramul de dioxid de carbon emis pe kilometru, in timp ce posesorul unei modeste Toyota Yaris, de exemplu, plateste 74 de pence, (mai mult de un euro), pentru aceeasi emisie de gaz poluant.

"Diferenta de taxare intre masinile care consuma cel mai putin si cele care au cel mai mare consum de carburant ar trebui sa fie marita, daca dorim sa schimbam aceasta piata auto", au declarat reprezentantii Comisiei.

Parlamentarii britanici mai subliniaza si evolutia "microscopica" a vanzarilor pentru masinile mai putin poluante , care nu reprezinta decat 0,02% din vanzarile de masini noi, pentru anul 2005, chiar mai putin decat pentru anul precedent.

"Transporturile reprezenta singurul sector al economiei britanice, in care emisiile de dioxid de carbon au crescut fara incetare, din anul 1990 pana acum", a afirmat, luni, raportorul documentului parlamentar, Tim Yeo, care a adaugat, astfel, ca si traficul aerian este responsabil pentru o buna parte a acestei poluari.

O serie de initiative, care au avut ca scop limitarea emisiilor de gaze poluante, prin descurajarea, la nivel financiar, a soferilor, sunt dezbatute, in prezent, in Marea Britanie. Primarul londonez Ken Livinstone, unul dintre inamicii declarati ai automobilelor 4x4, intentioneaza sa le impuna posesorilor acestui tip de vehicul o taxa de 25 de lire/zi(echivalentul a 40 de euro), fata de cea impusa pentru celelalte automobile, care circula prin zona de centru a Londrei in zilele lucratoare si care este de doar 8 lire (12 euro).

Ministerul transporturilor britanic va elabora, la randul sau, un sistem tarifar, care va impune taxarea oricarei deplasari cu un automobil. in eventualitatea adoptarii sale, aceasta masura nu va intra in vigoare mai devreme de 2014.