Anul de varf in care Porsche Romania a vandut cele mai mari volume ( peste 55.000 unitati) a fost 2007, cand a reusit cu un numar de 85 de dealeri o medie a vanzarilor de masini noi de 669 de bucati pe dealer. Din cauza scaderii volumelor in 2013 au revenit doar 193 de unitati pe dealer (86 dealeri). Anul 2013 a fost cel mai slab din 2008 si pana in prezent, aproape toti importatorii auto au inregistrat vanzari in scadere.

In 2014, Porsche Romania a vandut 20.980 de autovehicule noi si 6.600 rulate livrate prin dealerul de masini second-hand Das WeltAuto. Pentru anul acesta, compania estimeaza mentinerea vanzarilor de masini noi si o crestere de 15% pentru cele rulate, la 7.800 unitati.

Cota de piata

Porsche Romania si-a mentinut cota din piata totala de autoturisme si in 2014, 24%. "Obiectivul nostru este cel putin mentinerea cotei de piata, dar pozitia in clasament este influentata negativ de livrarile principalului producator autohton, in special livrarile de flote catre institutii publice si autoritati", a mai spus Brent Valmar.

Evolutia brandurilor in 2014

Cele doua marci de volum, VW PKW si Skoda, s-au clasat pe locurile 2 si 3. VW LNF a reusit un volum de 1.480 unitati, devenind lider piata pe segmentele Caddy si Transporter. Marca Seat a reusit sa ajunga la un volum de 1.452 de unitati, iar Audi la 1.820 livrari intr-un an dificil, avand in vedere ca multe dintre modele s-au aflat la sfarsitul ciclului de viata.

Citeste si:

Prima masina

"Piata trebuie lasata sa se autoregleze, iar in industria noastra, orice program de stimulare asemanator programului “Rabla” perturbeaza piata libera a competitiei. Din punctul nostru de vedere, ne preocupa modernizarea sistemului actual de taxe si impozite referitor la industria auto, in sensul ca prin adaptarea atat a taxei de poluare, cat si a impozitului anual, sa se sustina posesia de masini cat mai tinere, care inglobeaza tehnologii de ultima ora precum si in ceea ce priveste poluarea si siguranta. Trebuie sustinute fiscal si lesiglativ tehnologiile noi, motorizarile Euro 6, modelele cu emisii de bioxid de carbon scazute, dar mai ales solutiile inteligente de combustibil alternativ: Plug-in Hybrid, motorizari electrice, de ce nu motorizari GNC. Numai intr-un singur fel poate fi oprit afluxul important de masini vechi si de rable din vestul Europei, prin bonificarea emisiilor scazute si promovarea normei de motorizare Euro 6", considera Brent Valmar.

Investitiile totale in reteaua Porsche facute de dealeri sunt de peste 117 milioane de euro, din care 47,5 milioane pentru VW, 29 milioane euro pentru Audi, 28 milioane euro pentru Skoda si 13 milioane pentru Seat.

Porsche Romania are trei firme, importatorul Porsche Romania (Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, Seat si Skoda), dealerul Porsche Inter Auto Romania (Bentley, Lamborghini, Porsche) si Porsche Bank care se ocupa cu finantele. Porsche Group Romania, companie romaneasca ce apartine Holdingului Porsche din Austria, are in jur de 700 de angajati.

Sursa foto: Mediafax