Marca a inregistrat anul trecut o crestere de 42% fata de 2013. Cota de piata a Ford in 2014 a fost de 8,21 %, ceea ce reprezinta o crestere de 17,66% comparativ cu anul 2013 cand marca americana a inregistrat o cota de piata de 6,98%, un record pentru Ford in ultimii 5 ani de prezenta directa pe piata din Romania.

Cel mai bine vandut model Ford a fost Fiesta (2.575 unitati), urmat de Focus (1.676 unitati) si Transit (827 unitati).

Anul 2014 a fost bogat in lansari de vehicule comerciale, acolo unde gama Transit a fost reinnoita complet prin modele precum Transit Courier si Transit Connect. In2014 vanzarile de vehicule comerciale au reprezentat aproximativ 18% din ansamblul vanzarilor marcii Ford in Romania.

“In timp ce in 2014 piata a crescut cu 20,32%, Ford a crescut cu peste 40% si suntem multumiti in mod deosebit de faptul ca am reusit sa crestem semnificativ vanzarile atat in randul persoanelor fizice, cat si catre clientii de flote. Din estimarile noastre, vanzarile Ford catre persoanele fizice au crescut cu 49,41%, iar in cazul clientilor de flota cu 39,63%”, a declarat Zoltan Brassai, director general Ford Romania, Compania Nationala de Vanzari.

Citeste si:

Alaturi de lansari importante de produs precum noul Focus si noul Ford Mondeo, anul 2014 a marcat si debutul in Romania al programului gratuit de conducere preventiva - Ford Driving Skills for Life. Prin programul Ford Driving Skills for Life, Ford a reusit sa instruiasca in Romania peste 1.000 de tineri, ceea ce reprezinta o performanta pentru Romania si locul pe care il ocupa in ansamblul acestui proiect.

“2015 se anunta a fi un an dinamic pentru Ford in Romania intrucat vom avea un numar important de lansari pentru noi produse, inclusiv mult asteptatul Ford Mustang, care in vara acestui an va ajunge si in tara noastra. In plus, ne bucuram sa putem continua si extinde in 2015 programul nostru de conducere preventiva Ford Driving Skills for Life, care vine in intampinarea tinerilor soferi si ii invata pe acestia sa conduca responsabil”, a spus Brassai.

In 2014, la nivel european Ford a vandut 1,16 milioane de vehicule in cele 20 de piete, ceea ce reprezinta o crestere de 7,3% fata de anul precedent. Cota de piata totala a Ford in Europa a crescut cu 0,2% ajungand in 2014 la 8% – acesta fiind cel mai bun rezultat din 2011 incoace. Ford ramane in continuare cea de-a doua cea mai bine vanduta marca din Europa.