Prima editie a noului Volvo XC90 a fost vanduta online, stocul de 1.927 de modele epuizandu-se in numai 47 de ore de la lansare, la inceputul lui septembrie 2014. Noul XC90 este primul Volvo care afiseaza noul logo al companiei, sageata emblematica fiind aliniata elegant de-a lungul grilajului din fata, impreuna cu farurile in forma de T, cunoscute si ca ‘’Ciocanele lui Thor’’. Caroseria mai mare a XC90, cu noua topografie si formele ascutite se completeaza cu stopurile, concepute asemenea unor tatuaje, si traseaza semnatura liniei de design, semnatura ce va fi folosita si in constructia altor modele din gama.Volvo XC90

Interiorul XC90 prezinta cel mai luxos design conceput vreodata pentru un Volvo, potrivit unui comunicat de presa remis redactiei. Cea mai impactanta dotare este consola centrala asemanatoare cu o tableta. Consola este sufletul unui nou sistem de control, fara butoane, deschizand prin simplitatea sa, un spatiu generos care ofera oportunitatea de a crea o arhitectura interna luxoasa. Noul XC90 combina in interior materiale precum pielea fina Nappa si lemnul cu detalii finisate, inclusiv un schimbator de viteze acoperit cu cristal produs de faimosul producator de sticla suedez Orrefors. Butonul de pornire/oprire, precum si cel de control al volumului sunt acoperite cu acelasi tip de cristal.

Noul concept de linii de echipare al Volvo se aseamana cu un arbore cu 2 ramuri. La baza acestui concept sta un nivel foarte competitiv, Momentum. Inscription si conceptul R-Design formeaza cele 2 ramuri ale arborelui. Pachetul de Inscription este conceput pentru clientii care doresc un look elegant si o experienta luxoasa, iar R-design ofera o aura sportiva si dinamica interiorului.

Citeste si:

XC90 ofera o gama de trenuri de rulare de 2 litri, 4 cilindri de tip Drive-E, acestea oferind o combinatie excelenta putere-consum eficient. Varful de gama este reprezentat de XC90 Twin Engine, care combina un motor supercharged si turbochaged cu un motor electric, acestea oferind o combinatie de putere si consum redus: 400 de cai putere cu emisii de CO2 de numai 59g/km .

Pe lista de motorizari pentru noul Volvo XC90 sunt, pe langa motorizarea de 2 litri diesel 225 Cp si propulsorul T6 AWD, 2 litri benzina 320 CP (59.976 euro cu TVA) si T8 Twin engine 402 CP, 2 litri benzina 320 CP + un motor electric de 80 CP (78.465 euro cu TVA).

Volvo XC90 are 7 locuri, cu al treilea rand potrivit pentru persoane sub 1,70 metri inaltime. Modelul XC90 este primul produs lansat de Volvo de cand compania a fost preluata, in 2010, de grupul Zhejiang Geely, detinut de miliardarul chinez Li Shufu. Printre caracteristicile SUV-ului se numara o noua tehnologie pentru evitarea accidentelor, un nou tip de ecran tactil compatibil cu echipamentele Apple, precum si un schimbator de viteze din cristal.

Volvo spera ca acest model va contribui semnificativ la cresterea vanzarilor din acest an la nivel global si la atingerea tintei de 800.000 de automobile comercializate anual, pana la finalul lui 2020. In 2013, producatorul a vandut 427.840 de masini. Volvo a atins cel mai inalt nivel al vanzarilor in 2007, cand a comercializat 458.000 de automobile.