Hyundai Motor Co. a inaugurat terenul pentru o a doua fabrica producatoare de automobile in Beijing, continuand seria meteorica a extinderilor care a doborat unul dupa altul recordurile de vanzari pe piata chineza. O suma totala de 1 miliard de dolari va fi investita intr-un teren neconstruit aflat la mai putin de 2 km de fabrica existenta a Beijing Hyundai Motor Co., un parteneriat 50:50 cu Beijing Automotive Holdings. Cand va incepe productia de serie in aprilie 2008, noua fabrica va dubla capacitatea de productie a BHMC, aceasta atingand 600.000 de unitati.

Anticipand un varf de crestere economica a Chinei, precipitat de Olimpiada din 2008 de la Beijing si de Expozitia din 2010 de la Shanghai, noua fabrica va include un centru de cercetare si dezvoltare si va plasa Hyundai in pozitia de a concura cu liderii chinezi din industria de automobile.

"Intr-un timp foarte scurt, Beijing Hyundai a obtinut succese majore datorita ajutorului primit din partea guvernului chinez, distribuitorilor nostri, presei dar mai ales datorita sprijinului clientilor chinezi ai Hyundai care iubesc marca Hyundai. Suntem decisi ca din aceasta zi sa depunem eforturi si mai mari pentru a dezvolta piata chineza, datorita potentialului major al Chinei. Vom avansa agresiv nu numai cu productia ci si cu sporirea capacitatii noastre de cercetare si dezvoltare din China, reenergizand operatiunile de vanzari si de service, care vor face din BHMC o operatiune autosustinuta. Scopul nostru este sa oferim cea mai buna calitate, cel mai bun design si cea mai larga selectie de modele clientilor nostri chinezi." a spus presedintele Chung.

Secretarul Beijingului Liu Woo Chi a observat: "In ultimii trei ani Beijing Hyundai s-a dovedit a fi nu numai cea mai exemplara companie mixta coreeano-chineza, ci si compania mixta de prima marime din China. Cu ocazia acestei ceremonii de inaugurare, imi exprim speranta ca Beijing Hyundai va creste pentru a deveni liderul industriei chineze de automobile."

In acest an, Beijing Hyundai a depasit nivelul total de vanzari de 500.000, la doar 40 de luni dupa lansarea modelului Sonata, primul sau model de pe piata chineza.

Citeste si:

Beijing Hyundai a inceput productia modelului Sonata in decembrie 2002 si in 2003, primul an complet de vanzari atingand 52.129 unitati, facand din Beijing Hyundai al treisprezecelea producator de automobile din China. Vanzarile au sarit la 144.088 unitati in 2004, iar in 2005 la 233.668 unitati, Beijing Hyundai devenind a patra cea mai vanduta marca in China. In acest an, Beijing Hyundai are ca obiectiv vanzari de 300.000 si depasirea marcii VW pentru a revendica locul al treilea la vanzari.

A doua fabrica a Beijing Hyundai este amplasata in regiunea Shunyi, langa Aeroportul International Beijing, si la doar doi km de prima fabrica. Fabrica a doua, de 1 miliard de dolari, va include si un complex de cercetare si dezvoltare complet sincronizat cu fabrica. Beijing Hyundai construieste acum patru modele: Sonata, Elantra, Tucson si Accent. Elantra a castigat numeroase laude in China si este cea mai bine vanduta masina a Beijing Hyundai cu 176.589 unitati vandute in 2005. EF Sonata este una dintre cele mai cunoscute si prestigioase marci din China, fiind masina preferata a clasei mijlocii aflata in dezvoltare in China.

Modelele Sonata si Elantra au fost desemnate de catre autoritatile municipale din Beijing drept modelele oficiale standard pentru taxiuri. Flota de taxiuri a capitalei este formidabila, cu 67.000 taxiuri inregistrate care functioneaza in Beijing. In ultima luna s-au vandut 15.000 de taxiuri Hyundai, adica 80% din noile taxiuri inregistrate in acea luna.

Cu ajutorul celei de a doua fabrici, Beijing Hyundai va deveni liderul industriei chineze. Pana in 2008, Hyundai si afiliatul sau Kia Motors Corp. (Dongfeng Yueda, compania mixta Kia din China, va avea o capacitate de 430.000 pana in 2008) vor avea o capacitate combinata de 1,03 milioane de unitati in China, pentru a obtine o cota de 20% din piata chineza.