Tot mai multi constructori auto tatoneaza terenul pentru construirea celui mai ieftin autoturism. Pe piata europeana, exigentele UE si cerintele mai mari ale clientilor fac pariul de necistigat
Pe o piata auto internationala in care pretul carburantilor e in ascensiune, costurile materiilor prime sint in crestere, iar clientii devin tot mai exigenti, pariul de 5.000 de euro pentru construirea unui autoturism ramine in stand-by.

Principalele provocari pentru un eventual autoturism cu pret scazut care sa fie comercializat in Europa vor fi calificativele obtinute la testele de siguranta EuroNCAP. In conditiile in care clientii sint tot mai inte-resati de siguranta masinilor pe care le achizitioneaza, rezultatul EuroNCAP va avea un cuvint greu de spus in decizia de cumparare. Fiat Albea nu a fost inca supus testelor de siguranta. Logan a primit deja un calificativ de trei stele la capitolul privind protectia pasagerilor adulti.

Un alt element care cintareste decisiv este consumul, in contextul in care preturile carburantilor devin tot mai mari.

Lista dotarilor optionale si a celor standard va trebui regindita. La aceasta clasa de masini, ABS-ul, al carui pret mediu depaseste 1.000 de euro, poate fi disponibil contra cost si numai la anumite versiuni de echipare. Vopseaua metalizata cere bani suplimentari, de obicei in jur de 250-300 de euro. Dupa alegerea optionalelor, pretul final ajunge sa depaseasca cu mult asteptarile celor care vor sa cumpere cea mai ieftina masina europeana.

Startul francez

In 2004, Renault a fost primul care a initiat un astfel de program ambitios. Modelul, care facea parte din programul X90 si al carui pret de baza era programat la pragul de 5.000 de euro, nu a mai iesit niciodata. A rezultat insa Logan, un autoturism al carui pret de pornire se situeaza peste 6.200 de euro.

Cum a ajuns insa Renault la acest rezultat? O serie de componente au fost imprumutate de la alte modele ale companiei, facind astfel mai accesibil noul model. Cutia de viteze si motorul au fost principalele piese pe care Logan le-a mostenit de la modelul Clio. Aceste aspecte i-au facut pe britanicii de la Financial Times sa compare Logan cu monstrul creat de Frankenstein.

Initiativa Fiat de a construi un automobil de 5.000 de euro are la baza citeva procese similare cu cea de la care a pornit Renault. Astfel, italienii intentioneaza ca noul autoturism sa imprumute mai multe componente de la modelul Albea. Noua masina care va fi construita in Turcia impreuna cu grupul Koc beneficiaza deja de existenta unei fabrici pregatite sa inceapa productia.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6907&art=17451&cHash=cd29f684a2

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri