In premiera la Mondial 2006 vor fi expuse marca romaneasca Dacia Logan, fabricata de Renault, sau modelul Dodge al constructorului germano-american DaimlerChrysler. De asemenea ambitiile constructorilor chinezi in Europa vor fi sustinute de companiile Landwind si Great Wall, primele firme din China care isi vor prezenta produsele la Paris, conform Rompres.

Printre autovehiculele noi prezentate la Salonul Auto de la Paris se vor regasi si masini-concept, manifestarea fiind vazuta de marii constructori francezi ca o buna oportunitate de a-si prezenta noile modele. Pe fondul preocuparilor autoritatilor si ale consumatorilor referitoare la piata petrolului si protectia mediului, editia din 2006 a Salonului se va concentra pe masinile ecologice si cu un consum redus de combustibil.

Motoarele hibride (care combina un motor pe benzina sau motorina cu un motor electric), cele propulsate in totalitate prin intermediul electricitatii, precum si autoturismele care utilizeaza biocarburanti vor fi prezente pe o scara mult mai larga, urmand sa fie utilizate cu ocazia Salonului si pe unele modele de serie.

Salonul de la Paris va fi gazda, tot in premiera, a producatorilor agricoli, care vor informa vizitatorii asupra beneficiilor utilizari biocarburantilor, in conditiile in care guvernul francez intentioneaza sa majoreze cota de combustibil obtinut din produse biologice de la 1 la 5,75 la suta din total pana in 2008, cu doi ani mai devreme decat termenul fixat de Uniunea Europeana. Cel mai utilizat biocombustibil pe piata auto este bioetanolul, produs prin combinarea zaharului sau a altor produse agricole cu un super-carburant, in timp ce biodieselul obtinut din cereale este utilizat pentru modelele diesel.

Autovehiculele cu tractiune integrala (4x4) nu vor mai fi vedetele Salonului, in conditiile in care aceste modele consuma mari cantitati de carburant, vanzarile modelelor 4x4 stagnand in Franta pe primul semestru, in comparatie cu primele sase luni din 2005.