Dacia este pe un trend de scadere destul de puternic pe piata auto din Romania, dupa primele 5 luni cota de piata a scazut cu 10,7% comparativ cu perioada ianuarie-mai 2015, in conditiile in care vanzarile de autoturisme noi au crescut cu aproximativ 1%, la 35.889 unitati, reiese din cifrele APIA.

Dacia are in prezent o cota de 26,7% dintr-o piata de 35.889 unitati, dupa ce a vandut 9.593 autoturisme noi, in timp ce anul trecut avea 37,4% dintr-o piata de 35.555 unitati, la livrari de 13.290 unitati.

Vanzarile Dacia de autoturisme noi au scazut anul acesta cu 27,8%. In fiecare luna, Dacia a avut vanzari mai mici decat in urma cu un an, scaderea variind intre 6% si 57%.

Cota de piata Dacia pe modele

In ceea ce priveste cota de piata a marcii Dacia pe modele, cel mai mare declin l-a inregistrat Logan si Duster.

Dacia Logan are in prezent o cota de piata de 9,7% (3.497 unitati), aproape la jumatate fata de primele 5 luni ale anului trecut cand detinea 17,7% (6.285 unitati), dupa ce vanzarile au scazut cu 44%.

SUV-ul Dacia Duster a inregistrat si el vanzari in scadere anul acesta pe piata auto din Romania, de 27,5%, la 1.976 unitati. Cota de piata a scazut la 5,5%, de la 7,7% in urma cu un an.

Si cota de piata a modelului Dacia Sandero a scazut anul acesta, la 6,1%, de la 6,7% in primele 5 luni din 2015.

Ce marci au castigat cota de piata

Romanii au renuntat la modele Dacia si au cumparat masini straine. Volkswagen, Skoda si Mercedes-Benz au avut cea mai mare crestere a cotei de piata.

Cota de piata Volkswagen a urcat anul acesta la 10,8% de la 9,5% anul trecut, iar cea a Skoda a crescut la 10,6% de la 9,2% in urma cu un an. Cota Mercedes-Benz a urcat de la 2,4% la 3,5%.

Cresteri de cota de piata au inregistrat si marcile Opel, Ford, Renault, Fiat, Toyota.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri