CNADNR a incasat in ianuarie-iunie 2016 din roviniete 629,9 milioane lei, cu 6,3% mai mult decat in primele sase luni ale anului trecut. Alti 89,3 milioane lei (20 milioane euro) au fost incasati de companie din taxele de pod, cu 10% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Fetesti, traversat de soferii care merg catre litoral. Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane lei (10,9 milioane euro) in primele sase luni, cu 18% mai mult decat in ianuarie-iunie 2015. Al doilea pod ca importanta financiara este Giurgiu-Ruse, care a adus companiei venituri de 27,14 milioane lei (6,1 milioane euro) in primul semestru, o suma cu aproape 2% mai mica decat cea din ianuarie-iunie 2015.

Al treilea pod este Giurgeni - Vadu Oii, deschis circulatiei in 1970, situat pe Drumul National 2A (DN2A), care face legatura intre Urziceni si Constanta. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane lei in primele sase luni, cu 7% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Compania a anuntat si scaderea valorii furturilor si distrugerilor inregistrate pe autostrazi. ”In primul semestru al lui 2015 au fost inregistrate furturi si distrugeri in valoare de aproximativ 823.893 lei. Anul acesta. in aceeasi perioada, valoarea furturilor si distrugerilort inrgistrate a scazut la aproximativ 531.097 lei”, se arata in raspuns.

Citeste si:

Cele mai afectate tronsoane de autostrada ca urmare a furturilor si distrugerilor sunt A1, Bucuresti – Pitesti, si A2, Bucuresti – Lehliu.

Premierul Dacian Ciolos a declarat recent, pentru Hotnews, ca a ajuns la concluzia ca oricat timp va fi alocat pentru accelerarea marilor proiecte de infrastructura, care erau blocate in noiembrie 2015, Romania are un sistem de investitii in infrastructura care si-a atins limitele.

El mai spune ca CNADNR, in structura actuala, este un "colos cu picioare de lut", iar fara o restructurare a mecanismelor de investitii nu va obtine performantele dorite.

CNADNR si-ar putea schimba numele in Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care se va ocupa in special de lucrari de reparatii si intretinere a retelei de drumuri, potrivit unui proiect de Ordonanta de Urgenta lansat recent in dezbatere publica de catre Ministerul Transporturilor. De constructia de autostrazi se va ocupa o noua companie, Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), care va putea fi privatizata.