Piata auto a crescut cu 16% in primele 8 luni ale anului comparativ cu ianuarie – august 2015, la 87.400 de unitati, dintre care 70.600 de unitati au fost autoturisme si 16.800 vehicule comerciale, reiese din datele APIA.

La autoturisme, cresterea de la an la an a fost de aproape 15%, la vehicule comerciale de aproape 20% si la autocare de peste 50% (1.460 unitati). Pe segmentul autoturisme, principalul motor al vanzarilor il reprezinta persoanele juridice cu o pondere de 70%.

Vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut in primele opt luni din 2016 cu 5% fata de aceeasi perioada din 2015, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de 24,7%.

In august, nu au fost atinse cifrele de vanzari din iunie si iulie, dar a fost totusi o luna buna. Piata auto a urcat in august cu 25%, la 11.578 unitati. Livrarile de autoturisme autohtone au crescut in august cu 26% la 2.230 de unitati, iar cele de autoturisme de import au crescut cu 29% la 7.090 unitati.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile se asteapta ca anul acesta vanzarile de autoturisme noi in Romania sa urce cu 10-12%.

Top 5 cele mai vandute autoturisme de import:

  1. Volkswagen cu 7.384 unitati (10,5% cota de piata, volume in crestere cu 18,7% fata de 2015);
  2. Skoda 6.611 unitati (9,4% din total piata, volume in crestere cu 20,2%);
  3. Renault 5.243 unitati (7,4% cota de piata, volume mai mari cu 41,4%);
  4. Ford 4.362 unitati (6,2% din total piata, volume in crestere cu 12,1%)
  5. Opel 3.325 unitati (4,7% din total piata, volume mai mari cu 41,6%).

Cele mai vandute autoturisme de import au fost Skoda Octavia 2.784 unitati (+9,8%) si Renault Clio 2.159 unitati (+52%).

Vanzarile de autoturisme din clasele superioare (E si F) au inregistrat scaderi (-1,5% si -11,2%), toate celelalte fiind pe plus: A cu 1,8%, B (+21%), C (+5,7%) D (+25,4%), SUV (+26,5%) si MPV (+21,4%).

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa scada ca si pondere in total piata, ajungand, pe ansamblul celor 8 luni din 2016, la o pondere de 48,3%, comparativ cu anul 2015, cand, dupa aceeasi perioada, ponderea acestora era de 54%.

Din primele 10 marci / modele cele mai vandute, 7 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (48,3%).

In ceea ce priveste autoturismele hibride sau 100% electrice, volumele s-au dublat la opt luni si au ajuns la 570 de unitati in 2016.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, 27,6% sunt de provenienta autohtona, 21,9% sunt fabricate in Germania, 11,5% sunt din Cehia; 8,9% din Spania si 7,2% din Franta.

Masini second-hand

In primele opt luni, inmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au crescut, pe volume importante, comparativ cu 2015, cu un procent (25%) superior celor noi. Ca urmare, raportul dintre cele rulate si cele noi creste si el in 2016, ajungand la 3,4 autoturisme rulate la unul nou.

Productia de masini

La opt luni, la o productie totala de 240.005 unitati, ceea ce corespunde unei scaderi pe ansamblul perioadei, de 6,5% comparativ cu primele opt luni din 2015. Dintre acestea, 211.130 au fost produse de catre Dacia si 28.875 de catre Ford.

Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 120.980 unitati (cu 14,8% mai mult decat in primele opt luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (37.116 unitati, cu 8,9% mai putin decat in 2015), Ford B-MAX (28.875 unitati, cu 13,1% mai putin decat in 2015), Dacia Logan (26.795 unitati, cu 48,5% mai putin decat in 2015), si Dacia Logan MCV (26.239 unitati, cu 4,3% mai mult).

In luna August 2016 au fost fabricate 8.799 autovehicule, cu 85,9% mai mult decat in luna similara de anul trecut.

90% din productia nationala realizata in primele 8 luni din 2016 a fost exportata, in scadere fata de 2015, cand acest procent a fost de 92,7%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri