Peugeot a schimbat radical modelul 3008 odata cu a doua generatie si a transformat masina dintr-un crossover de oras, construit parca pentru familii, intr-un SUV elegant pentru tinerii care cauta un design avangardist, un interior chic, unic si un pret accesibil. Masina costa de la 20.400 euro cu TVA.

Daca nu ti se pare suficient de interesant exteriorul, atunci te va convinge interiorul cu noul i-Cockpit orientat catre sofer. Ceasurile de bord, digitale, pot fi personalizate in foarte multe feluri astfel ca vei avea in fata comenzile unei masini create parca pentru tine.

peugeot 3008 interior

Turometrul, vitezometrul, computerul de bord si alte cateva informatii pot fi afisate pe ecranul de tip head-up de 12,3’’, fie in partea stanga fie in dreapta. Si harta sistemului de navigatie cu indicatiile necesare poate fi afisata acolo unde sunt expuse ceasurile de bord, sau in acelasi timp cu o parte dintre acestea.

peugeot 3008 interior

Cel mai elegant element al Peugeot i-Cockpit este zona cu sase comutatoare elegante, asemanatoare unor clapete de pian, care iti ofera acces direct la functiile principale de control: radio, climatizare, navigatie, parametri autovehicul, telefon si aplicatii mobile. Deasupra acestora gasim un ecran tactil de 8", asemanator unei tablete, instalat in centrul plansei de bord.

peugeot 3008 interior

Deosebit este si volanul cu o forma ovala si airbag-ul acestuia care arata ca un hexagon. Scaunele au si ele un design unic si materiale moi si placute. O fasie de material textil bine ales, care sectioneaza bordul, iese in evidenta pe plansa de bord accentuand ideea ca un designer vestimentar a fost insarcinat sa imbrace interiorul unic.

Butonul de pornire/oprire motor este argintiu si amplasat in locuri diferite in functie de tipul selectorului de viteze, manual sau automat, dar in apropierea acestuia. Ca design, butonul este o bijuterie asortata perfect cu hainele elegante ale noului SUV Peugeot 3008.

peugeot 3008 interior

In functie de echipare, Peugeot 3008 mai are in apropiere de schimbatorul de viteze sistemul de tractiune Grip Control, cu mai multe moduri pentru condus in functie de teren, normal, zapada, noroi. Acesta ajuta foarte mult SUV-ul 3008 si oarecum echivaleaza cu lipsa tractiunii integrale, pentru ca modelul vine acum doar cu tractiune fata. Despre motorul diesel hibrid care echipa vechiul 3008 va pot spune ca francezii au renuntat la el, dar vor lansa un propulsor pe benzina hibrid.

peugeot 3008

La drive testul organizat in Romania, am condus ambele transmisii combinate cu motorizari diesel. Prima masina a fost 2 litri BlueHDI 150 CP cu transmisie manuala si echiparea Allure (26.680 euro cu TVA), iar cea de-a doua a fost 1,6 litri 120 CP cu transmisie automata si echiparea GT Line (29.118 euro cu TVA).

Ca performante, propulsorul diesel de 150 CP accelereaza pana la 100 km/h in 9,6 secunde, iar cel de 120 CP sprinteaza in 11,6 secunde.

Modelul cu transmisia automata cu 6 trepte are si un buton Sport, care odata apasat intareste volanul, iar SUV-ul devine mai rigid si ne ajuta sa marim viteza in viraje.

Noul 3008 mi-a lasat impresia unei masini desenata si asamblata cu atentie, pentru tineri sau pentru cei care vor sa se simta tineri si ideala in mai multe situatii. Cu un portbagaj de 530 de litri este perfecta pentru mers la shopping. Are camera video pentru mersul inapoi, senzori si un sistem automat de parcare, utile in spatiile aglomerate din mall-uri. Garda la sol de 22 de centimetri permite iesirile in natura, pe drumuri de tara. In cea de-a doua ipostaza am fost si noi, intrucat drumul din Bucuresti pana la Targu Mures a fost pe o ruta pe care intalneam o masina la zece minute. Am mers pe drumuri de tara de la Rasnov la Fagaras si de acolo la Sighisoara.

Peugeot 3008

Drumul a fost lung, dar nu am ajuns obositi la destinatie. Asta inseamna ca scaunele sunt confortabile la drum lung, iar atmosera este relaxanta in masina. Pe drum am ascultat muzica si am analizat sistemul de sunet Focal. Se aude foarte bine, este un sunet clar si placut. Din cand in cand am mai intrat pe difuzorul de parfumuri cu trei arome: harmony wood, aerodrive, cosmic cuir.

Mai multe informatii despre noul SUV Peugeot 3008 sunt disponibile aici.

peugeot 3008

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri