Programul de guvernare al PSD are nevoie de peste 20 de miliarde de euro pentru infrastructura rutiera, feroviara si metrou. Romania are dati in folosinta 734 de kilometri de autostrada, dintr-un plan in care se doreste sa avem 1.642 km.
Principalele investitii in infrastructura rutiera cuprinse in Programul de guvernare al PSD depasesc 14 miliarde euro:
- Coridorul IV Constanta - Nadlac (Lugoj-Deva, Sibiu-Pitesti, Inel o-Bucuresti) - 3,4 miliarde euro
- Autostrada Moldovei (Bucuresti-Iasi) - in curs de evaluare
- Autostrada Transilvania (Ploiesti-Brasov-Tg.Mures; Gilau-Bors) - 5 miliarde euro
- Autostrada Pitesti-Craiova - 0,8 miliarde euro
- Drum expres Bucuresti-Craiova-Timisoara (cu extensie la Calafat) - 1,8 miliarde euro
- Autostrada Tg.Mures-Iasi - 2,9 miliarde euro
Anul trecut, ar fi trebuit sa fie dati in folosinta inca 87,3 km de autostrazi, pentru ca Romania sa ajunga la 821 de km, insa din diferite motive nu s-a putut da drumul traficului rutier pe niciun segment nou de autostrada.
Evolutia numarului de km dati in folosinta in ultimii 5 ani:
2011: 57 km - 389 km
2012: 139 km - 528 km
2013: 108 km - 636 km
2014: 50 km - 687 km
2015: 46 km - 734 km
Citeste si:
Principalele investitii in infrastructura feroviara (3,1 mld. euro):
- Coridorul pan-european IV (Sighisoara - Coslariu - Simeria; Frontiera-Curtici-Simeria) - 2,5 miliarde euro
- Bucuresti-Iasi-Frontiera (partial) - 0,6 miliarde euro
Investitii de 2 mld euro pentru noi linii de Metrou:
- Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni) - 1,1 miliarde euro
- Magistrala 5 (Raul Doamnei - Eroilor) - 0,4 mld. euro
- Magistrala 5 (Eroilor - Iancului) - 0,4 mld. euro
- Magistrala 2 (Berceni - Pipera) - 0,1 mld. euro
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: