Piata auto din Romania a crescut cu 14% in ianuarie fata de aceeasi luna din 2016. Au fost inmatriculate 9.480 de vehicule noi, dintre care 7.059 de autoturisme noi si 1.349 de autovehicule de transport marfuri, potrivit DRPCIV.

La autoturisme cresterea a fost de 21%. In functie de numarul unitatilor inmatriculate, marcile care domina piata la inceput de an sunt:

  • Dacia - 2.159 masini (+ 14,41% fata de 01.2016),
  • Volkswagen - 824 unitati (+ 57,55% fata de 01.2016),
  • Skoda - 645 masini (+ 43,33% fata de 01.2016),
  • Renault - 626 masini (+ 56,89% fata de 01.2016),
  • Ford - 540 unitati (+ 37,22% fata de 01.2016).

In piata auto premium, Mercedes-Benz este pe primul loc cu 199 de unitati, urmat de BMW cu 190 de unitati si Audi cu 112 unitati. Restul marcilor nu depasesc 50 de unitati (Land Rover, Volvo, Porsche, Lexus, Jaguar, MINI, Tesla).

Piata auto de lux are doar patru masini noi inregistrate in Romania, iar acestea sunt Maserati.

In ceea ce priveste masinile de import, inmatricularile au fost de trei ori mai mici intrucat romanii au asteptat 1 februarie pentru a le inregistra fara a mai plati timbrul de mediu. In ianuarie, raportul a fost de o masina second-hand la una noua.

Inmatricularile de automobile noi au crescut anul trecut cu 17%, pana la 94.919 de unitati. Volkswagen a ramas cel mai bine vandut brand second-hand, cu 84.817 de masini inmatriculate in 2016, echivalent cu 89% din totalul pietei de masini noi. Cumulat pentru masini noi si second-hand, inmatricularile au crescut cu 18,2% fata de 2015, pana la 392.209 de unitati.

Trei automobile din patru inmatriculate anul trecut in Romania au fost second-hand, piata automobilelor second hand crescand in 2016 cu 18,6%, pana la 297.290 de unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri