In 2006 s-au vandut aproape 14,8 milioane de autoturisme in Europa de Vest, cu 0,7% peste totalul din 2005, iar piata germana a ramas pe primul loc in Europa, cu vanzari de peste 3 milioane de masini, conform datelor remise luni de J. D. Power, companie specializata in studii de piata.

Statisticile contin date din 17 tari vest-europene, dar nu iau in calcul nicio tara din centrul sau estul continentului. Pe pietele incluse in statistici s-au vandut anul trecut in total 14,77 milioane de autoturisme, cu 0,7% mai mult decat in 2005.

Germania ramane cea mai importanta piata europeana, cu vanzari de 3,48 milioane de unitati, cu 3,7% peste rezultatul din 2005. Pe locul secund a trecut piata italiana care, datorita cresterii de 4% a ajuns la 2,35 milioane de unitati, devansand piata britanica.

In Regatul Unit s-au vandut 2,35 milioane de masini, in scadere cu 4,1% comparativ cu anul 2005. Pe locul al patrulea in topul vanzarilor se situeaza Franta, unde vanzarile au scazut cu 3,3% pana la nivelul de doua milioane de unitati, iar analistii J. D. Power considera ca piata din "Hexagon" este marea dezamagire a anului recent incheiat.

Citeste si:

In afara de aceste patru piete, Spania este singura unde anul trecut s-au vandut peste un milion de masini in Europa de Vest. in Spania s-au vandut 1,53 milioane de unitati, cu 0,9% mai putin decat in 2005.

In opt dintre cele 17 tari cuprinse in raportul J.D Power vanzarile au scazut anul trecut, in comparatie cu 2005. Cea mai mare scadere s-a inregistrat in Portugalia, unde vanzarile de masini noi s-au diminuat cu 5,7%, pana la 194.000 unitati. Pe de alta parte, la capitolul cresteri conduce Belgia, unde s-au vandut cu 10,9% mai multe masini in 2006, cand cifra totala a fost de 532.520 de unitati.

J.D Power este lider mondial pe segmentul de studii de piata pentru industria auto. Compania efectueaza in mod constant studii in cele mai mari piete auto din lume si alcatuieste topuri ale diferitelor branduri din industria auto, in functie de notele acordate de clienti.