"Nu cred ca Dacia va avea luni mai slabe decat pana acum (...) Modificarea taxei auto nu va afecta vanzarile pentru ca avem o clientela constanta care va ramane cu noi", a spus Stroe pentru NewsIn. El considera ca "in jur de 30% dintre clientii de pe piata sunt racordati la Dacia, daca nu chiar mai multi".

"La programul cu prima de casare si daca am fi avut 40.000 de locuri, si nu doar aproape doua mii, tot le-am fi dat pe toate. Daca Dacia ar decide sa-si lanseze propriul program cu prima de casare cu siguranta ar misca piata puternic", a mai spus vicepresedintele Dacia care a adaugat ca este multumit ca exporturile Dacia sunt solide.

Vicepresedintele Dacia declara, la sfarsitul lunii martie, ca daca taxa auto ar fi suprimata sau redusa masiv, vanzarile Dacia pe plan intern ar putea chiar sa se injumatateasca. Stroe a precizat joi ca, acum dupa modificare, nu mai exista acest pericol.

In primele trei luni ale anului, vanzarile pe piata romaneasca de autoturisme Dacia au scazut cu 16%, pana la 18.487 de unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-martie 2006, cel mai mare producator roman vanduse peste 21.000 de masini. Dacia a avut, in primele trei luni, 30,8% din piata auto.

"Am pierdut teren si din cauza mutarilor facute de concurenta care a ajuns sa reduca pana la 2.000 - 2.500 de euro din pretul masinilor". Stroe subliniaza insa ca Dacia se poate baza pe clientela fidela din tara, pe oameni care pun banii deoparte pentru a-si lua o Dacie si, deci, prefera o masina autohtona, dar noua, in locul uneia din import, la mana a doua.

Vanzarile Dacia pe plan mondial au scazut cu 2%, in primul trimestru al acestui an, pana la aproape 46.000 de unitati, pe fondul scaderii cu 48% a vanzarilor de vehicule comerciale. Scaderea vanzarilor din Romania a fost compensata de cresterea cu aproximativ 25% a exporturilor.

Guvernul a anuntat ca va prezenta Comisiei Europene o noua varianta a taxei de inmatriculare auto, care va respecta una dintre cele doua cerinte ale forului european, respectiv diminuarea taxei pe masura ce creste vechimea masinii.

Citeste si:

Comisia Europeana a solicitat guvernului sa modifice taxa de inmatriculare astfel incat sa fie eliminata discriminarea dintre masinile second hand din Romania pentru care nu se plateste taxa si cele din alte tari UE pentru care se plateste. De asemenea, Comisia a cerut ca vechimea sa nu fie considerata un factor care favorizeaza poluarea si, in consecinta, taxa sa nu depaseasca valoarea reziduala a masinii.

Taxa auto modificata multumeste pe toata lumea
"Mi se pare normal ca taxa sa scada invers proportional cu varsta masinii, altfel am deveni ridicoli pentru ca ar fi gresit ca pentru o masina pe care cineva si-o poate lua din Occident cu 1,500 euro, taxa sa fie mai mare", a spus Stroe care a precizat ca in forma actuala taxa va respecta una dintre cele doua cerinte ale forului european, respectiv diminuarea taxei pe masura ce creste vechimea masinii.

"Poate sa para paradoxal, toti se asteapta de la mine sa fac declaratii agresive, dar consider ca aceasta corectare la care am contribuit si eu este una echilibrata, care multumeste si producatorii autohtoni si importatorii de automobile noi si comerciantii de masini second-hand si Ministerul Mediului care are o raspundere uriasa la scoaterea din uz a masinilor vechi. (...) Vanzarile de masini second-hand vor creste probabil in urmatoarele luni, insa nu cred ca acestea ne vor inunda pentru ca romanii incep sa isi dau seama ca daca isi iau masini vechi vor avea cu ele cheltuieli greu de suportat", a precizat vicepresedintele Dacia.

El a mai spus ca "pana la scoaterea din uz sunt cheltuieli mari de exploatare cu o masina veche. O masina Euro 3 care a parcurs intr-o tara avansata 150.000 de kilometri in cinci ani. E practic o masina buna, insa sistemul catalitic si-a terminat viata dupa 80.000 - 90.000 de kilometri, astfel ca masina in loc sa emita noxe la fel ca un motor Euro 3, polueaza precum un automobil non-euro". Stroe declarase pe 26 martie ca ii va prezenta premierului Tariceanu o solutie pentru modificarea taxei de prima inmatriculare care va fi conforma cu normele UE.

In noua varianta, masinile Euro 5 vor fi scutite de taxa de prima inmatriculare, in timp ce pentru vehiculele de la Euro 4 la non-euro taxa va fi in functie de cilindreea motorului. O alta modificare a taxei consta in majorarea limitei maxime de la care nu se mai face diferenta intre autoturisme de la sase la 15 ani.

Noua formula de calcul a taxei de inmatriculare va fi depusa in Parlament saptamana viitoare, ca amendament la Ordonanta de Urgenta nr.110/2006 privind modificarea Codului Fiscal, aflata in dezbaterea Camerei Deputatilor.

"Obiectivul nostru e ca poluatorul sa plateasca. Este optiunea fiecarei persoane ce fel de masina vrea sa cumpere si acesta este si spiritul legislatiei europene, sa nu blocam prin taxe foarte ridicate aceasta dorinta. Daca o persoana doreste sa cumpere o masina noua, va plati pentru perioada in care aceasta masina urmeaza sa polueze. Daca este o masina de mana a doua va plati ceva mai putin, dar, atentie, asta nu inseamna ca noi incurajam intrarea in tara a masinilor second-hand", a declarat joi ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian.