Surse guvernamentale au declarat, luni seara, pentru NewsIn, ca discutiile incepute luni la ora 14.00 au durat sase ore, cele doua parti fiind decise sa ajunga la un acord in cursul acestei saptamani. Potrivit surselor, negocierile vor fi reluate in fiecare zi pana la definitivarea formei finale a contractului de privatizare.

Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si reprezentantii Ford s-au intalnit luni pentru a discuta ultimele detalii ale contractului de privatizare.

Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca termenul pentru incheierea negocierilor de privatizare este 1 septembrie.

Privatizarea se va realiza in baza unei legi speciale intrucat pretentiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se incadreaza in cadrul legislativ actual.

Citeste si:

Potrivit presedintelui Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Negocierile cu partea romana au debutat in data de 18 iulie, cand Ford a prezentat oferta tehnica. Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.
Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.