O analiza a cifrelor de vanzari, furnizate de ACEA, arata ca performerii in materie de cresteri relative, in primele 9 luni ale anului, si-au revenit dupa scaderi inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Fenomenul se manifesta si in sens invers, cei care au avut cresteri relative, calculate in primele 9 luni ale lui 2006 prin raportare la acelasi interval din 2005, au inregistrat scaderi in perioada ianuarie-septembrie 2007 comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Dincolo de explicatia matematica, secretul fluctuatilor se leaga de lansarea unor modele noi. Majoritatea producatorilor, care in 2006 inregistrasera scaderi, fata de 2005, si-au revenit prin lansarea unor generatii actualizate sau a unor modele noi.

General Motors, grup care in primele 9 luni ale lui 2006 in Europa a inregistrat o scadere de 3,6% fata de aceeasi perioada a lui 2005, a crescut in cele trei trimestre ale acestui an cu 2,3% raportat la acelasi interval al anului 2006. Astfel cifrele de vanzari din anii impari sunt apropiate ca valoare, si nu intamplator coincid cu reimprospatarea a doua din cele mai populare modele din gama Opel. Astra H a fost lansat la jumatatea lui 2004, dar contributia sa la cifra de afaceri s-a resimtit in anul 2005. In acest an rolul de best-seller a fost preluat de Opel Corsa D, iar raspunsul publicului a fost pe masura, vanzarile urcand spre nivelul de acum doi ani.

Un alt grup care acum se afla pe val, dupa ce anul trecut si- a vazut vanzarile intrand la apa este Ford. In ianuarie-septembrie 2006, vanzarile au scazut cu 2,3% fata de aceeasi perioada a lui 2005, iar in cele noua luni recent incheiate au inregistrat un plus de 2,1%, comparativ cu 2006. Variatia sinusoidala are la baza schimbul de generatii al modelelor reprezentative pentru Ford in Europa, Focus si Mondeo. Focus a aparut in showrom-uri in ultimele luni ale lui 2004, iar a IV-a generatie Mondeo si-a facut debutul in acest an.

Citeste si:

Cel mai important grup european din industria auto, Volkswagen A.G., isi atinge varful de vanzari in anii pari, in primele 9 luni ale anului trecut a crescut cu 5,5% fata de periaoada corespondenta din 2005, in timp ce in acelasi interval al acestui an vanzarile au scazut cu 0,6 %. Fiind un grup din care fac mai multe marci populare in Euopa, in cazul VW nu se poate descoperi o simetrie in fluctuatia vanzarilor pentru ca fiecare marca isi lanseaza modelele in intervale complementare cu ale partenerilor, pentru a evita concurenta in cadrul grupului.

Vanzarile Renault sunt in scadere in ultimii ani, in cele noua luni ale lui 2006 declinul fiind de 10.3%, raportat la primele trei trimestre ale lui 2005 iar anul acesta vanzarile au scazut in proportie mai mica, de doar 7,5%. Iar grupul Fiat este singurul din Europa care a raportat cresteri in cei doi ani consecutivi raportati la precedentii, de 17,8 % in cele trei trimestre ale lui 2006, si de 7,3% in 2007. Practic, pentru cei din Torino ultimi doi ani au coincis cu o avalansa de noi modele care au dus la resuscitarea grupului, aflat in pragul falimentului.