Datele APIA arata ca in primele noua luni ale anului 2007 s-au inrergistrat un numar de 2.856 de unitati comercializate, in timp ce in aceeasi perioada a anului in curs dealerii de profil au vandut un total de 12.860 motociclete, mopede si scutere.

Potrivit APIA, in trimestrul al III-lea al anului 2008 s-au comercializat un numar de 4.609 de unitati, cu aproape 40% mai putin decat in trimestrul al anterior.

Conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, cresterea pietei de profil se datoreaza vanzarilor inregistrate de Rich Motors, companie ce comercializeaza scutere low cost. Pe parcursul primelor noua luni ale 2008, s-au vandut 9.537 de scutere in trimestrul trei compania comercializand pe piata autohtona un numar de aproape 4.000 de scutere.

De asemenea, datele APIA arta ca Peugeot a inregistrat vanzari de 1.253 de unitati pe parcursul primelor 9 luni ale lui 2008 crescand cu 9,7% fata de perioada similara a anului trecut, cand au fost comercializate 1.142 de unitati ale marcii. Pe trimestrul al III-lea, Peugeot a comercializat peste 500 de scutere, majorandu-si astfel vanzarile cu 5,6% fata de trimestrul anterior.

Citeste si:

In ce priveste mopedele, Suzuki si-a sporit vanzarile cu 41% in 2008 fata de anul trecut, cu un volum de 313 unitati vandute in anul curent, fata de 222 mopede comercializate pe durata a noua luni in 2007.
Cresteri a inregistrat si marca BMW, cu 25% mai multe moticiclete vandute in 2008 fata de anul trecut. BMW a comercializat astfe in 2008, 65 de motciclete fata de 52 de unitati vandute in 2007. Pentru luna octombrie, vanzarile BMW au fost de 23 de unitati, mai putin cu 4,2% fata de trimestrul anterior.

Raportul APIA indica si cresterea inregistrata de marca Husqvarna, care este de 700% in 2008 fata de 2007, asta in conditiile in care vanzarile marcii in Romania, pentru primele noua luni ale 2008, au fost de 16 unitati fata de doar doua unitati vandute in intervalul ianuarie-octombrie al anului trecut.

Scaderi pe piata au inregistrat marcile Moto Guzzi cu 85,5%, urmata de Triumph (marca nu a comercializat nici un motor anul acesta), vanzarile inregistrand scaderi de peste 70%. Intr-o situatie asemanatoare se afla si Aprilia, care a comercializat in octombrie 2008 un numar de 48 de motociclete, cu 52,5% mai putin decat in trimestrul anterior.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile - APIA - a luat fiinta in 1994 si reuneste in prezent cele mai importante societati din domeniul automobilului: producatorii nationali, importatorii de autovehicule precum si alte firme de renume din domeniul pieselor si accesoriilor auto sau al lubrifiantilor. APIA este membru al Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile - OICA.