"Comisarul (pentru concurenta Neelie) Kroes a primit o scrisoare ieri (luni) de la presedintele sindicatului Opel, cerandu-i sa verifice ca orice ajutor acordat de Spania, Marea Britanie, Polonia, Austria si Ungaria a fost compatibil cu regulile UE privind ajutorul de stat. Comisarul a aplicat aceleasi reguli fata de toate statele membre si va ramane vigilent pentru ca nicio conditie privind localizarea sa fie atasata de facto unui ajutor public acordat de orice tara UE", a declarat unul dintre purtatorii de cuvant al CE, Jonathan Todd.

Germania a fost acuzata de alte state care detin fabrici Opel pe teritoriul lor, in principal de Belgia si Marea Britanie, ca a conditionat ajutoarele publice de mentinerea celor patru fabrici Opel din Germania, in detrimentul altor uzine precum cea de la Anvers din Belgia, a anuntat NewsIn.

Ca urmare a ingrijorarilor exprimate de CE, Berlinul a asigurat ca ajutoarele erau disponibile oricare ar fi fost investitorul interesat de Opel si planul sau de activitate.

Ulterior, General Motors, care detine Opel, a anuntat ca a renuntat la vanzarea subsidiarei sale europene si a precizat ca are in vedere reducerea a 10.000 de locuri de munca de la Opel, iar germanii se tem ca restructurarea sa nu-i afecteze mai dur.

Cancelarul german Angela Merkel a lasat sa se inteleaga ca Berlinul nu va ajuta General Motors sa restructureze Opel, declarand ca se asteapta ca producatorul american sa suporte integral costurile de restructurare.

Ea a mai spus ca General Motors trebuie sa ramburseze Germaniei creditul de 1,5 miliarde euro acordat Opel pentru a-i asigura supravietuirea.

General Motors estimeaza costuri de restructurare de 3 miliarde euro, potrivit unui studiu al agentiei de rating Moody's, citat de presa germana, dar nu exlude ca acestea sa depaseasca 5 miliarde euro.

Aproape jumatate din cei 50.000 de salariati ai Opel sunt angajati lucreaza in cadrul celor patru fabrici din Germania, din care una sau doua sunt amenintate cu inchiderea.