"Nu exista nicio indoiala ca, in afara unui numar limitat de piete din Europa, Chrysler va deveni marca mondiala", pentru ca este mai cunoscuta decat Lancia, ce se vinde in principal in Italia, a declarat Marchionne.

"Trebuie sa fim atenti sa nu distrugem radacinile Lancia, sa gasim o solutie prin care sa pastram identitatea Lancia, printr-un acord ce pune in comun cat mai mult posibil portofoliul" modelelor cu Chrysler, a adaugat el.

Fiat va decide viitorul Lancia pana la sfarsitul anului viitor, noteaza NewsIn.

Fiat ar putea decide sa vanda autoturismele sub marca Lancia numai in Italia, Franta si Belgia sau sa transforme Lancia intr-o marca secundara a grupului Chrysler in Europa, a anuntat publicatia.

In 2008, Lancia a vandut 103.000 autoturisme, dintre care 93.000 in Italia. Potrivit cotidianului financiar MF, ce citeaza surse din industrie, Fiat ar putea decide chiar sa pastreze marca Lancia numai in Italia.

Fiat, care a preluat controlul asupra operatiunilor Chrysler, vrea sa beneficieze de toate sinergiile posibile cu grupul american.