Tehnologiile alternative de propulsie capata o importanta din ce in ce mai mare, chiar daca motorul cu ardere interna va continua sa domine piata auto si in urmatorii 20 de ani.

Bosch dezvolta sisteme electronice, sisteme electrice de propulsie si, ca partener la joint venture-ul SB LiMotive, acumulatori litiu-ion pentru automobile. Aceste sisteme si componente se potrivesc, in diverse variante, la toate conceptele de propulsie electrica. Printre acestea se numara autovehiculele hibrid, cele hibrid cu alimentare la priza, sistemele electrice de propulsie combinate cu sistemul de extindere a autonomiei, sistemele alimentate 100% cu energie electrica si celulele de carburant utilizate ca transformatoare de energie.

In vederea recuperarii energiei electrice in timpul procesului de franare, Bosch dezvolta un nou sistem ESP, care coordoneaza electronic forta de franare a motorului electric si a franei de frictiune. In plus, tehnologiile alternative ale sasiului necesita crearea unor agregate electrice auxiliare eficiente, ca de exemplu sustinerea unui sistem electric de asistare a servodirectiei, sistem oferit deja de compania Bosch prin ramura sa componenta a companiei ZF Lenksysteme GmbH.

Primele autovehicule care vor fi echipate cu tehnologia hibrid Bosch, respectiv Porsche Cayenne si VW Touareg, vor intra in productia de serie incepand cu anul acesta.

De asemenea, Bosch a dezvoltat un parteneriat strategic cu producatorul PSA, Peugeot Citroën, in vederea dezvoltarii unor autovehicule hibrid echipate cu motoare diesel. Pe langa electronica sistemului de propulsie, Bosch va dezvolta si va furniza motoarele electrice pentru antrenarea puntilor spate ale acestor vehicule cu tractiune integrala.

Compania SB LiMotive planifica demararea in anul 2011 a productiei in serie a acumulatorilor destinati autovehiculelor hibrid, urmand ca, in anul 2012, sa inceapa productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice.

Primul client al companiei SB LiMotive pentru celulele de acumulatori litiu-ion este BMW. Producatorul german de automobile va utiliza celule de acumulatori pentru autovehiculele electrice dezvoltate in prezent in cadrul proiectului „Megacity Vehicle”.