Recunoaste valoarea angajatului. Daca vrei sa ai conversatie productiva cu unul dintre angajati, vorbeste-i despre lucrurile bune pe care le face la munca. Inceperea unei discutii cu comentarii critice la adresa acestuia nu va duce decat la adoptarea unui atitudini defensive si nu va fi o conversatie eficienta.

Concentreaza-te pe lucrurile ce trebuie schimbate. Vorbeste cu angajatul despre aspectele care trebuie imbunatatite la sine. De exemplu, poate angajatul trebuie sa fie mai eficient si sa respecte termenele limite impuse in diverse situatii. Sau poate acesta trebuie sa lucreze mai in stransa legatura cu colegii sai.

Asculta si intelege angajatul. Atunci cand vorbesti cu unul dintre angajati asculta-i punctul de vedere. Evaluarea pe care tu o faci unei situatii in care unul dintre angajati este implicat trebuie efectuata si din perspectiva anagajatului. De exemplu, o problema de acasa poate fi motivul pentru care un angaja intarzie la birou sau poate un angajat este deschis muncii in echipa, dar intampina dificultati in a se "conecta" cu colegii sai.

Citeste si:

Obtine-i acordul. Discuta cu angajatul planurile de imbunatatire a activitatii acestuia. Vorbeste deschis despre lucrurile care trebuie imbunatatite si stabileste un termen limita ferm. Lucrurile expuse clar ii ofera angajatului directivele asupra caruia el trebuie sa se focuseze.

Sursa foto: freedigitalphotos.net